پنجشنبه ۲۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۵
نویسنده فرانسوی برنده جایزه پرنس آستوریاس 2021 شد

امانوئل کارر، نویسنده 63 ساله فرانسوی برنده جایزه پرنس استوریاس اسپانیا در سال 2021 شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)  به نقل از لیورابدو- امانوئل کارر، نویسنده سرشناس فرانسوی موفق شد جایزه پرنس استوریاس را -که معتبرترین جایزه ادبی در کشورهای اسپانیایی‌زبان است- از آن خود کند.

هیئت داوران این جایزه روز چهارشنبه هنگام اعلام نام نویسنده 63ساله پاریسی به عنوان برنده از او برای خلق آثار  فوق العاده شخصی که گشاینده فضایی جدید در کمرنگ‌ کردن مرزهای بین واقعیت و داستان است، تمجید کردند.

امانوئل کارر، نویسنده، فیلم‌نامه‌نویس و کارگردان فرانسوی است که در فرانسه به عنوان نویسنده پیشگام ادبیاتی شناخته می‌شود که نویسندگان، زندگی‌های شخصی را در قالب داستان روایت می‌کنند. او طی 40 سال حرفه نویسندگی مجموعه آثاری بر اساس خودکاوی بنا کرده که عمدتا روایتگر زندگی دیگران هستند.

به عنوان مثال رمان «دشمن» را که در سال 2002 منتشر کرد، بر اساس زندگی ژان کلود روماند، یک فرانسوی بدنام نوشت که والدین، بچه و همسرش را بعد از آن که سال‌ها وانمود می‌کرد که یک پزشک موفق است، به قتل می‌رساند. «یک رمان روس»،«سیبیل»، «اردوی زمستانی» و خاطرات «یوگا» از جمله آثار دیگر او هستند.

وی همچنین جوایز  ادبی متعددی دریافت کرده که جایزه فمینا و رنودو، پریمیو همینگوی و جایزه کتابخانه ملی فرانسه از جمله آن‌ها است.

جوایز شاهزاده آستوریاس مجموعه‌ای از جوایز سالیانه در اسپانیا است که هر ساله توسط بنیاد شاهزاده آستوریاس اعطا می‌گردد.

این مراسم هرساله در آمفی تئاتر کامپوآمور شهر ابیه دو برگزار می‌شود و طی آن جوایزی در هشت رشته مختلف، شامل پنجاه هزار یورو وجه نقد، یک تندیس ویژه به عنوان نماد این جایزه و یک دیپلم افتخار، به بهترین دستاوردهای آن گروه اعطا می‌شود.

سال گذشته ان کارسون، نویسنده و شاعر کانادایی برنده جایزه پرنس آستوریاس 2020 شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها