شنبه ۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۰
حضور نشر «طوطی» در میان نامزدهای ناشر سال نمایشگاه بولونیا 2021

نامزدهای «بهترین انتشارات کتابِ کودک و نوجوان» نمایشگاه کتاب بولونیا اعلام شد و نشر «طوطی» از ایران در میان نامزدهای بخش «آسیا» قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از وبسایت نمایشگاه بولونیا، جایزه بولونیا برای بهترین انتشارات کتاب کودک و نوجوان نامزدهای خود از قاره‌های مختلف را معرفی کرد.
 
جایزه کتاب بولونیا به صورت سالیانه و برای قدردانی از ناشران کتاب کودک برگزار می‌شود و از هر قاره پنج انتشارات به عنوان نامزد معرفی می‌شوند. در میان نامزدهای امسال از قاره آسیا نام نشر طوطی از ایران به چشم می‌خورد.
 
انتشارات «آنوئی» از چین، «برنز» از ژاپن، «میرا مدیا» و انتشارات آثار تصویریِ «گِنگ‌جاکسو» از کره جنوبی دیگر نامزدهای قاره آسیا هستند. کره جنوبی با دو نشر بیشترین حضور را در این فهرست دارد.
 
طوطی، کتاب کودک و نوجوان انتشارات فاطمی است که از سال 1394 آغاز به کار کرد و کتاب‌های تصویری برای گروه سنی کودکان منتشر می‌کند. نشر طوطی علاوه بر بازآفرینی ادبیات کهن ایرانی در حوزه انتشار آثار خارجی نیز فعالیت می‌کند. همه آثار خارجی طوطی با قرارداد و توافق با ناشر اصلی و رعایت قانون کپی‌رایت منتشر می‌شود.
 
نمایشگاه کتاب بولونیا امسال در تاریخ چهاردهم تا هفدهم ماه ژوئن برگزار می‌شود و برنده این رقابت نیز در طول برگزاری نمایشگاه اعلام می‌شود.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها