جمعه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۲
فرمت جدید برگزاری نمایشگاه کتاب لندن اعلام شد

نمایشگاه کتاب لندن به خاطر شرایط قرنطینه و شیوع ویروس کرونا به صورت مجازی برگزار می‌شود که البته قرار است به صورت فرمتی جدید نسبت به سال گذشته اجرا شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از پابلیشینگ پرسپکتیو، نمایشگاه کتاب لندن (LBF) امسال هم برای دومین بار به خاطر شرایط قرنطینه و شیوع ویروس کرونا به صورت مجازی برگزار می‌شود که البته قرار است به صورت فرمتی جدید نسبت به سال گذشته اجرا شود. مسئولان نمایشگاه پیش از این تاریخ سه روزه 29 ژوئن تا اول جولای را اعلام کرده بودند؛ ولی حالا در فرمتی جدید قصد دارند نمایشگاه را به خاطر بالابردن کیفیت آن در سه هفته از ماه ژوئن برگزار کنند.
 
نمایشگاه کتاب لندن -که اولین بار در سال 1971 کار خود را آغاز کرد- در سال‌های گذشته معمولاً در ماه آوریل برگزار می‌شد‌؛ ولی به خاطر شیوع ویروس کرونا این نمایشگاه به ماه‌های تابستان موکول شده است. این نمایشگاه یکی از رویدادهای اثرگذار صنعت نشر در سطح دنیا بوده و سالانه بیش از 25هزار ناشر، کتابفروش، عوال خرید کتاب‌خانه‌ها، مولفین و مترجمین از ۱۰۰ کشور دنیا در آن حضور می‌یابند. در کنار نمایشگاه، سمینارها و جلسات تخصصی مرتبط با نشر نیز برگزار می‌گردد.
 
نمایشگاه کتاب لندن از نظر حجم و اندازه محصولات ارائه ‌شده، پس از نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانکفورت دومین نمایشگاه مهم جهان محسوب می‌شود چنانچه قبله ناشران، کتابفروشان، عوال خرید کتاب‌خانه‌ها، مؤلفین و مترجمین اروپا لقب گرفته است.  
 
امسال مسئولان نمایشگاه لندن دومین تجربه آنلاین خود را به صورتی متفاوت برگزار می‌کنند. اندی ونتریس مدیر این نمایشگاه گفت: با توجه به چالش‌ها و محدودیت‌های ناشی از همه‌گیری جهانی کرونا، می‌خواستیم تا حد ممکن به غرفه‌داران و شرکت‌کنندگان در نمایشگاه توجه کنیم و همزمان بهترین تصمیم ممکن را برای صنعت نشر بگیریم.
 
وی افزود: با ادامه بلاتکلیفی‌ها در خصوص سفرهای بین‌المللی و واکسیناسیون، روشن است با برگزاری یک رویداد فیزیکی در سال ۲۰۲۱، نمی‌توانیم آن چه در نظر داریم را تمام و کمال به شرکت‌کنندگان در نمایشگاه عرضه کنیم. در فرمتی جدید قرار است نمایشگاه در سه هفته ماه ژوئن برگزار شود تا مخاطبان بیشتری بتوانند از آن استفاده کنند.
 
امسال «متن هیگ» یکی از پرفروش‌ترین نویسندگان سال‌های اخیر بریتانیا به عنوان نویسنده اصلی نمایشگاه انتخاب شده است و قرار است در رویدادهای مختلفی برای حاضران سخنرانی کند.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها