چهارشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۰
الن مور از انتشار مجموعه پنج‌جلدی حماسی-تخیلی‌اش خبر داد

نویسنده مجموعه کمیک موفق «نگهبانان» و داستان «وی مثل وندتا» (که در فارسی «الف مثل انتقام» ترجمه شده) قراردادی شش‌رقمی برای پنج‌گانه «لندن دور و دراز» و مجموعه داستان کوتاهش بسته است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از گاردین - الن مور، نویسنده برجسته مجموعه «نگهبانان» و «وی مثل وندتا»، دو سال پس از اعلام بازنشستگی‌اش در زمینه داستان‌های کمیک، قراردادی شش‌رقمی برای یک مجموعه تخیلی پنج‌جلدی نوآورانه و یک مجموعه مهم داستان کوتاه بسته است.
 
بلومزبری، انتشارات رمان‌های هری پاتر، حق انتشار این دو پروژه به زعم خود «بزرگ» را از مور ۶۷ ساله خریداری کرد. «چراغانی»، مجموعه داستان کوتاهی است که به عنوان اولین اثر این قرارداد در پاییز ۲۰۲۲ منتشر خواهد شد. بلومزبری این کتاب را «به طرز بدیعی خیره‌کننده و سرشار از انرژی» توصیف کرد و نوید مجموعه‌ای از قصه‌های افسون‌کننده و با ظرافت ساخته‌شده‌ای را داد که نشانگر قدرت تخیل و جادوست.
 
قرارداد دوم مربوط به پنج‌گانه تخیلی «لندن دور و دراز» است که انتشار آن از سال ۲۰۲۴ آغاز خواهد شد. این مجموعه از لندن «رنجور و از هم پاشیده» ۱۹۴۹ به سمت شهری ورای فهم ما حرکت می‌کند که در محاصره قتل، جادو و جنون است. بلومزبری گفت: «این مجموعه نویدبخش یک شاهکار حماسی فراموش‌نشدنی از جادو و تاریخ خواهد بود.»
 
پاول بگگَلی، سردبیر انتشارات بلومزبری گفت: «الن مور یک اسطوره است. شنیدن صحبت‌هایش درباره مجموعه بلندپروازانه «لندن دور و دراز» و همچنین کشف گستره داستان‌های کوتاهش بسیار لذت‌بخش بود. این پروژه‌ها بلومزبری را درخشان‌تر خواهد کرد.»
 
مور در سال ۲۰۱۹ نوشتن کتاب کمیک را متوقف کرد و فهرستی از آثار شامل «لیگ فوق‌العاده آقایان»، کمیک تاثیرگذار بتمن با عنوان «شوخی مرگبار» و «از جهنم» را به جای گذاشت. او در سال ۲۰۱۶ اولین رمانش را منتشر کرد: کتاب هزارصفحه‌ای «اورشلیم»، درباره شهر زادگاهش که گاردین در آن زمان آن را رمانی باشکوه توصیف کرد.
 
الن مور درباره قرارداد کتاب جدیدش گفت در لحظه‌ای از زندگی حرفه‌ای‌اش قرار دارد که مملو از داستان است. او گفت: «نمی‌توانم بیش از این از خانه جدیدی که در بلومزبری پیدا کرده‌امT خوشحال باشم. یک ناشر مستقل افسانه‌ای با فهرست درخشانی از آثار منتشرشده و تعهد عمیق به گسترش امپراطوری کلمات. احساس می‌کنم همکاری بسیار سازنده‌ای خواهیم داشت.»
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها