جمعه ۲۷ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۵
کمک 1.25 میلیون دلاری بنیانگذار واتساپ و سیگنال به کتابخانه‌های امریکا

انجمن کتابخانه‌های امریکا از اختصاص 1.25 میلیون دلار که بخشی از آن از سوی بنیانگذاران اپلیکیشن‌های واتساپ و سیگنال جمع‌آوری شده به کتابخانه‌های عمومی این کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از اکتوالیته-انجمن کتابخانه‌های امریکا  (ALA) از آغاز اختصاص برنامه‌های کمک هزینه به موسسات و کتابخانه‌ها در این کشور که شامل کمک هزینه 1.25 میلیون دلار می‌شود به منظور کاهش خسارت‌های ناشی از همه‌گیری  کرونا در امریکا خبر داد.

انجمن اتحادیه کتابخانه‌های امریکا در بیانیه‌ای نوشت که مبلغ این کمک هزینه با کمک بنیاد Acton Family Giving که توسط تگان و برایان اکتون بنیان‌گذاران اپلیکیشن‌های واتساپ و سیگنال ایجاد شده جمع‌آوری شده که  بنیاد خصوصی اندور ویلیام ملون نیز سهم قابل‌توجهی در این کمک‌هزینه داشته است.

تراس دی هال، مدیر اجرایی انجمن کتابخانه‌های امریکا می‌گوید« این کمک هزینه در قدرانی از عملکرد کتابخانه‌ها در طی چند ماه اخیر بوده است که در ایجاد محتوا، برنامه‌ها و ارائه خدمات در دوران کرونا فوق‌العاده عمل کرده‌اند. خوشحال هستیم که با ارائه این برنامه جدید کمک هزینه می‌توانیم شکاف بین آنچه کتابخانه‌ها در اختیار دارند و ‌آنچه آن‌ها و کاربرانشان برای رشد و توسعه نیاز دارند از میان برداریم.»

این انجمن همچنین ابراز امیدواری کرده که سایر برنامه‌های دیگر کمکی برای کتابخانه‌ها در دست اقدام و اجرا است.

کاخ گنگره امریکا نیز اقدامات موثری را برای کمک به کتابخانه‌ها در نظر گرفته که شامل موافقت جو بایدن، رئیس‌جمهور فعلی ایالت متحده برای اختصاص 200 میلیون دلار به موسسات مطالعات عمومی می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها