یکشنبه ۲۲ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۷:۵۷
نمایشگاه کتاب کودک بولونیا تماماً دیجیتالی خواهد بود

مسئولان ایتالیایی پیش از این اعلام کرده بودند که در نظر دارند نمایشگاه را به صورت تلفیقی برگزار کنند ولی آخرین تصمیم بر این اساس اتخاذ شده است که نمایشگاه به صورت دیجیتالی و مجازی برگزار شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از بوکسلر، مسئولان نمایشگاه کتاب کودک بولونیا در کشور ایتالیا نسخه فیزیکی این نمایشگاه را لغو کردند و اعلام کردند تماماً به صورت دیجیتال برگزار خواهد شد. نمایشگاه کتاب کودک بولونیا هر ساله در ماه آوریل برگزار می‌شد که امسال به خاطر شرایط ویژه کرونا به 14 تا 17 ماه ژوئن موکول شده بود.
 
مسئولان ایتالیایی پیش از این اعلام کرده بودند که در نظر دارند نمایشگاه را به صورت تلفیقی برگزار کنند ولی آخرین تصمیم بر این اساس اتخاذ شده است که نمایشگاه به صورت دیجیتالی و مجازی برگزار شود.
 
مسئولان نمایشگاه کتاب کودک بولونیا سال گذشته به خاطر شیوع ویروس کرونا و قرنطینه سراسری در کشور ایتالیا مجبور شدند نمایشگاه خود را به طور کامل دیجیتالی و در فضای مجازی برگزار کنند؛ ولی ظاهراً سعی داشتند این نمایشگاه را به طور فیزیکی برپا کنند.
 
نمایشگاه کتاب کودک بولونیا معمولاً هر ساله در ایام ماه آوریل (فروردین ماه) در شهر بولونیا کشور ایتالیا برگزار می‌شود. این نمایشگاه بزرگترین و مهمترین رویداد بین‌المللی در حوزه صنعت تولید و چاپ کتاب‌های کودک در سراسر جهان محسوب می‌شود. بسیاری از ناشران کتاب‌های کودک در کشورهای مختلف در سال‌های گذشته در فضایی بیش از 20هزار متر مربع گرد هم می‌‌آمدند تا کتاب‌های خود را به نمایش بگذارند.
 
در بسیاری از کشورهای اروپایی موج جدید کرونا بیشتر مشاغل را به تعطیلی کشانده است و تقریباً تمام نمایشگاه‌ها و رویدادها به صورت مجازی برگزار می‌شود. «جیانپیرو گالزولاری» رئیس نمایشگاه کتاب بولونیا در اظهاراتی گفته است که از ناشران خارجی می‌خواهیم از خانه خود ما را دنبال کنند تا بتوانیم رابطه بین ناشران کتاب کودک را حفظ کنیم.
 
وی گفت: امیدواریم بتوانیم نمایشگاه را در سال 2022 به صورت فیزیکی و عادی برگزار کنیم؛ ولی هنوز هیچ چیز مشخص نیست. این تصمیم دردناکی است که امسال نمی‌توانیم نمایشگاه را به صورت فیزیکی برگزار کنیم؛ ولی سلامتی افراد مهمترین هدف است.
 
سال گذشته طبق آمارهای اعلام شده از سوی تیم نمایشگاه بولونیا نزدیک به 60هزار کاربر از نسخه مجازی نمایشگاه بازدید کردند که حدود 65درصد آنها کاربرانی بودند که از خارج ایتالیا از سایت نمایشگاه بازدید کرده بودند. گفته می‌شود بیش از 470هزار صفحه مربوط به ناشران در چهار روز برگزاری نمایشگاه بازدید شده است.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها