شنبه ۲۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۸
نتفلیکس کتابخوانی به دنبال بازار کتاب آمریکای لاتین

این پلتفرم انتشار آزاد با میزبانی بیش از ۶۰ میلیون کتاب الکترونیک و صوتی و داشتن بیش از 80میلیون کاربر به نتفلیکس کتابخوانی معروف شده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از پابلیشینگ پرسپکتیو، اسکریبد  نام یک کتابخانه دیجیتال و سرویس اشتراک‌گذاری کتاب الکترونیک و کتاب صوتی است که بیش از یک میلیون نسخه کتاب دارد. این پلتفرم انتشار آزاد با میزبانی بیش از ۶۰ میلیون کتاب الکترونیک و صوتی و داشتن بیش از 80میلیون کاربر به نتفلیکس کتابخوانی معروف شده است.
 
این شرکت در سال ۲۰۰۷ توسط تریپ ادلر، جیرد فریدمن و تیکن برن‌استام تاسیس شد و در سانفرانسیسکو استقرار یافت. سرویس اشتراک‌گذاری کتاب اسکریبد در گوشی‌های همراه اندرویدی و آی‌اواس، تبلت‌ها، کتابخوان‌های الکترونیک و رایانه‌های شخصی قابل دسترسی است. کاربران هر ماه می‌توانند به سه کتاب از هزار ناشر دسترسی داشته باشند.  
 
اسکریبد ماه گذشته نسخه صوتی مستقل خود را (Scribd Audio) راه‌اندازی کرد تا به صورت اختصاصی به انتشار کتاب‌های صوتی بپردازد و حالا اولین پروژه خود را با انتشار کتاب‌های اسپانیایی زبان در کشور مکزیک آغاز کرده است. این کتابخانه وعده داده است تا پایان سال بتواند بیش از 100 کتاب صوتی به زبان اسپانیایی تولید و در اختیار کاربرانش قرار دهد.
 
بر اساس اطلاعات و آمارهای منتشر شده توسط اسکریبد تا کنون تنها 30 کتاب صوتی اسپانیایی زبان در پلتفرم این شرکت موجود است و به نظر می‌رسد این شرکت قصد دارد با افزایش این تعداد بازار کتاب کشورهای آمریکای لاتین را کسب کند.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها