سه‌شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۹
ابزار جدید سرویس کتاب گوگل برای کودکان و نوجوانان

به گفته مسئولان گوگل امکان جدید سرویس کتاب این شرکت به کاربران کودک و نوجوان این امکان را می‌دهد که محتواهای آموزشی را با استفاده از امکانات صوتی در نظر گرفته شده گوش کنند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از انگجت، سرویس کتاب شرکت گوگل موسوم به پلی‌بوکس (PLAY BOOKS) امسال دهمین سال فعالیت خود را پشت سر می‌گذارد و مسئولان این سرویس محبوب کتابخوان چشم‌انداز روشنی برای آینده آن ارزیابی می‌کنند. از آخرین امکانات این سرویس شرکت گوگل اضافه شدن امکان گوش کردن به کتاب‌های آموزشی کودکان است.
 
سرویس فروش و خدمات کتاب شرکت گوگل اولین بار در سال ۲۰۱۰ رونمایی شد و از آن زمان تا کنون به گفته مسئولان گوگل بیش از ۱۳۰ میلیون کتاب از این سرویس دانلود و مطالعه شده است. پیش از این مسئولان گوگل اعلام کرده بودند که در پروژه‌ای عظیم در همکاری با کتابخانه‌های بزرگ دنیا در حال اسکن کردن کتاب‌ها و تبدیل آنها به کتاب دیجیتال هستند.
 
به گفته مسئولان گوگل امکان جدید سرویس کتاب این شرکت به کاربران کودک و نوجوان این امکان را می‌دهد که محتواهای آموزشی را با استفاده از امکانات صوتی در نظر گرفته شده گوش کنند. آنها حتی می‌توانند صفحات کتاب را با دستورهای صوتی جابجا کنند و در بعضی موارد فایل‌های پادکست کتاب‌ها را دانلود کنند.
 
از دیگر امکانات جدید برای کودکان و نوجوانان معرفی ابزار قدرتمند دیکشنری یا فرهنگ لغات است که به صورت صوتی نیازهای کودکان را در درک بهتر معانی لغات را رفع می‌کند. کودکان و نوجوانان کافی است روی یک کلمه در کتاب مورد نظر کلیک کرده و معنی آن را به هر زبانی که خواستند به صورت صوتی دریافت کنند.
 
یکی از سرویس‌های دیگری که گوگل در حال تکمیل آن است قفسه کتاب (shelves feature) یا کتاب‌خانه شخصی برای کاربران است که هر کاربری می‌تواند کتاب‌های مورد علاقه خود را انتخاب و برای خود کتابخانه شخصی داشته باشد. این سرویس از کتابخوان الکترونیک کیندل حذف شده است و به نظر کارشناسان این اشتباه آمازون را گوگل به احتمال زیاد تکرار نخواهد کرد.
 
گوگل در برنامه گوگل پلی بوکس خود دسته‌بندی‌های متنوعی را در نظر گرفته است و انواع سلیقه‌ها را در نظر می‌گیرد. در این برنامه از کتاب‌های علمی گرفته تا رمان‌های عاشقانه و تریلر برای کاربران به یک اندازه در نظر گرفته شده است و کاربران می‌توانند در لیست‌های خود ذخیره کنند.
 
به اعتقاد کارشناسان با همه این امکانات هرچند سرویس کتاب گوگل پیشرفت‌های خوبی در ارائه خدمات به روز به کاربران و علاقمندان کتاب‌های الکترونیک داشته است و امسال نیز نسخه وب خود را راه‌اندازی کرده است ولی هنوز به نظر می‌رسد در مقابل شرکت‌های رقیب مثل آمازون و اپل نیاز به کار بیشتری داشته باشد.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها