سه‌شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۲
قرنطینه اسپانیا مردم این کشور را کتاب‌خوان کرده است

وزارت فرهنگ اسپانیا در جلسه‌ای با ناشران این کشور اعلام کرده است که مردم در دوران قرنطینه نسبت به سال‌های گذشته بیشتر کتاب خواندند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از پابلیشینگ پرسپکتیو، دولت اسپانیا معمولاً اواخر فوریه هر سال گزارشی از فعالیت‌های فرهنگی و اطلاعاتی درباره ناشران و سرانه مطالعه در این کشور منتشر می‌کند که این گزارش مربوط به سال گذشته نشان می‌دهد که عادات مطالعه کتاب در میان تمام اقشار مردم تغییر قابل ملاحظه‌ای پیدا کرده است.
 
وزارت فرهنگ اسپانیا در جلسه‌ای با ناشران این کشور اعلام کرده است که مردم در دوران قرنطینه نسبت به سال‌های گذشته بیشتر کتاب خواندند و بر اساس آمارهای این وزارتخانه به طور متوسط هر هفته یک کتاب در هر خانواده اسپانیایی خوانده شده است.
 
اتحادیه ناشران اسپانیا که در این کشور با نام فدراسیون صنف ناشران نیز شناخته می‌شود، در این جلسه آمارهای مطالعه در سال 2020 را ارائه کرد که طبق این آمارها سرانه مطالعه در اسپانیا نسبت به سال‌های گذشته حداکثر بوده است. طبق نظرسنجی صورت گرفته توسط این فدراسیون بیش از 57درصد از خانواده‌های اسپانیایی شرکت کننده در نظرسنجی این فدراسیون گفتند که هر هفته یک کتاب مطالعه کردند.
 
به گفته وزارت بهداشت اسپانیا این کشور در میان کشورهای اروپایی بدترین و شدیدترین وضعیت را از نظر شیوع ویروس کرونا و شروع موج چهارم انتشار این ویروس ناشناخته دارد. طبق آمارهای این وزارتخانه میزان مبتلایان به ویروس کرونا در اسپانیا از مرز 3 میلیون نفر گذشته است و دولت تدابیر سخت‌تری برای قرنطینه خانگی در نظر گرفته است.
 
بیش از 80درصد خانواده‌های اسپانیایی شرکت کننده در نظرسنجی مذکور گفتند که مطالعه مهمترین تفریح آنها در دوران قرنطینه بوده است و به طور کلی آمارهای رسمی نشان می‌دهد که میزان زمان مطالعه در اسپانیا به بیش از هفت ساعت در روز افزایش یافته است که این ساعت در سال‌های گذشته بسیار کمتر بود.
 
فدراسیون صنفی ناشران اسپانیا آمارهای جالبی نیز منتشر کرده است که نشان می‌دهد مردان در این کشور نسبت به زنان بیشتر مطالعه می‌کنند و در میان زنان نیز میزان مطالعه بعد از 64سالگی به مراتب کاهش می‌یابد. به طور کلی بر اساس این آمارها زنان بین 35 تا 44 سال بیشترین مطالعه را نسبت به دیگر اقشار داشتند.
 
نظرسنجی صورت گرفته نشان داده است که 60درصد مردان در کشور اسپانیا هفته‌ای یکبار کتاب می‌خوانند و این رقم در سنین بالاتر کاهش یافته است.  
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها