شنبه ۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۸
وقتی علم به ما می‌گوید چه می‌کنیم و چه کسی هستیم

دیدگاه منحصر‌به‌فرد کامیلا پانگ از جهان در کتاب «راهنمایی خارجی برای انسان‌ها» به ما می‌گوید که ما چه کسی هستیم و چرا کارهای خود را آن‌گونه که باید انجام می‌دهیم. در حقیقت این اثر یک راهنمای جذاب برای داشتن زندگی شادتر است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، به نقل از bookauthority، کامیلا پانگ کودکی اوتیسمی بود که برای درک جهان اطراف تلاش کرد. او که نا امید از راه‌حل‌های به‌کار گرفته شده بود، از مادرش پرسید آیا کتابچه راهنمایی برای انسان وجود دارد که بتواند درباره آنچه که در دنیای اطرافش رخ می‎‌دهد، راهی پیدا کند؟

گفتنی است، پانگ بدون هیچ‌گونه طرحی برای زندگی، با استفاده از ذهن کنجکاوش که بیشتر از همه می‌فهمد: علم را خلق کرد.


 
این پروژه مادام‌العمر سرانجام منجر به خلق اثری به نام «راهنمایی خارجی برای انسان‌ها» شد. كاوش اصیل و كامل در ذات انسان كه حتی برای متفكران و پژوهشگران اعصاب و روان نیز مفید است. کاملیا پانگ از مجموعه اصول علمی برای بررسی تعاملات روزمره زندگی استفاده می‌کند؛ برای مثال وی در کتابش سوالاتی این چنین مطرح می‌کند که چگونه یادگیری ماشینی می‌تواند به ما کمک کند تا داده‌ها را بررسی کرده و تصمیمات منطقی‌تری بگیریم؟ یا چگونه پروتئین‌ها پیوندهای قوی ایجاد می‌کنند؟ همچنین چرا درک ترمودینامیک کلید اصلی تعادل در جستجوی کمال است؟ در مثالی دیگر چگونه منشورها باعث شکست نور می‌شود تا ما بتوانیم آن‌را به طول موج قابل کنترل تبدیل کنیم؟

در حقیقت دیدگاه منحصر‌به‌فرد پانگ از جهان به ما می‌گوید که ما چه کسی هستیم و چرا کارهای خود را آن‌گونه که باید انجام می‌دهیم. در حقیقت این اثر یک راهنمای جذاب برای داشتن زندگی شادتر  است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها