پنجشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۳
دولت آلمان 50 میلیون یورو دیگر به ناشران و کتابفروشی‌ها  کمک کرد

مونیکا گروته، وزیر فرهنگ آلمان از اختصاص 5 میلیون یورو بودجه حمایتی به ناشران و کتابفروشان آلمان در سال جدید میلادی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از اکتوالیته-وزیر فرهنگ آلمان که پیش از این 20 هزار یورو به ناشران و کتابفروشی‌های آلمان در دوران کرونا اختصاص داده بود و تضمین کرده بود کمک‌های بیشتر و بهتری در راه است حالا از اختصاص یک بودجه حمایتی 50 میلیون یورویی دیگر برای کمک به این صنعت در سال جدید میلادی خبر داده است. این خبر در حالی اعلام شده که کتابفروشی‌های بسیاری در سراسر این کشور  به دلیل وجود کرونا همچنان بسته می‌باشند.

الکساندر اسکیپیس، مدیر کل اتحادیه صنعت کتاب آلمان از این اقدام دولت آلمان که موجب اتحاد ناشران و کتابفروشان خواهد شد استقبال کرد و گفت خانم گروته پیش از این قول کمک 50 میلیون یورویی برای ناشران و کتابفروشی‌ها را داده بود که البته هنوز نحوه توزیع این بودجه از سوی وزارت فرهنگ مشخص نشده است.

الکساندر اسکیپیس که مسئولین برگزاری نمایشگاه کتاب فرانکفورت را نیز بر عهده داشته با اشاره به مشکلات و چالش‌های این نمایشگاه در سال گذشته میلادی افزود که سال 2021 نیز به نوبه خود می‌تواند خطر اقتصادی بزرگی برای نمایشگاه باشد به همین منظور این وزارتخانه تضمین کرده که دو میلیون یورو برای کاهش اجاره بهای غرفه‌ها در سال 2021 اختصاص خواهد داد که تا 5 میلیون یورور می‌تواند افزایش یابد.

 در حالی که در آلمان تنها چند کتابفروشی معدود فعالیت خود را از سر گرفته‌اند، مدیر کل نمایشگاه کتاب فرانکفورت بر ضرورت بازگشایی کتابفروشی‌ها در آلمان تاکید کرد و افزود: «در زمانه‌ای که قرنطینه‌های سراسری و تهدیداتی که پاندمی برای همه ما دارد جامعه و سلامت روان افراد به به خطر انداخته، پرسه زدن در داخل یک کتابفروشی و  بازدید از موزه‌ها و یا رفتن به تئاتر به شرایطی که بهداشت کامل رعایت شود بسیار مهم و حیاتی است.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها