جمعه ۲۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۴
حراج نسخه‌های اولیه کتاب‌های فلمینگ /جیمز باند یک پرنده‌شناس بود!

یکی از اولین نسخه‌های مجموعه رمان‌های جیمز باند در حراجی جان اتکینسون به قیمت 475هزار پوند به فروش گذاشته است. گفته می شود جیمز باند با الهام از یک پرنده شناس نوشته شده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از لیت‌هاب، یکی از اولین نسخه‌های مجموعه رمان‌های جیمز باند در حراجی جان اتکینسون به قیمت 475هزار پوند به فروش گذاشته است. اتکینسون تاجر انگلیسی و صاحب حراجی اتکینسون می‌گوید این مجموعه یکی از نایاب‌ترین نسخه‌های این اثر پلیسی تخیلی است.
 
جیمز باند عنوان مجموعه داستانی نوشته «یان فلمینگ» است که اولین بار در سال 1953 خلق شد و بعدها در سال 1962 شرکت‌های فیلم‌سازی مجموعه فیلمی بر اساس این رمان ساختند که تا سال 2015 ساخت سری فیلم‌های جیمز باند بر اساس رمان‌های فلمینگ ادامه داشته است.  تا امروز شرکت ئی‌اوان، ۲۴ فیلم از این سری با میانگین تقریبی یک فیلم در هر دو سال ساخته است.
 
نسخه‌های اولیه بر اساس داستان نگارش یافته توسط فلیمینگ و داستان‌های کوتاه بود که البته بعدها دارای خط داستانی مستقل خودش شد. نسخه‌های حراج گذاشته شده توسط اتکینسون همه کتاب‌هایی هستند که به امضای شخصی فلمینگ بوده که به لیزل پاپر نامزدش اهدا کرده است. فلمینگ یکی از رمان‌های این مجموعه با عنوان «جاسوسی که مرا دوست داشت» را نیز برای نامزدش نوشته بود.
 
اتکینسون می‌گوید تعداد معدودی از داستان‌های جیمز باند به امضای فلمینگ در جهان وجود دارد و این مجموعه را نیز طی سال‌های طولانی جمع‌ آوری کرده است. به گفته این مجموعه‌دار آمریکایی یکی از کتاب‌های این مجموعه 15جلدی کتابی با عنوان پرندگان ایندیز غربی نام دارد که توسط جیمز باند پرنده شناس مشهور آمریکایی نوشته شده است که فلمینگ در واقع شخصیت اصلی داستانش را با الهام از این دانشمند نوشته است.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها