شنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۰
اسپاتیفای کتاب صوتی عرضه می‌کند

اسپاتیفای، رسانه سوئدی موسیقی حالا در پلتفرم خود شروع به ارائه کتاب‌های صوتی دیجیتال کرده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از گودیریدر - اسپاتیفای حالا پا را فراتر از دنیای موسیقی گذاشته و در حال آزمایش میزبانی از کتاب‌های صوتی دیجیتال است. این بخش جدید اکنون تحت عنوان «کتاب‌های صوتی: کلاسیک‌ها را بشنوید» در دسترس و شامل چنین عناوینی است: دیوید دوبریک «فرنکشتاین» مری شلی را روایت می‌کند، فارست ویتاکر «روایت زندگینامه فردریک داگلاس، یک برده امریکایی» را می‌خواند و هیلاری سوانک «بیداری» کیت شوپن و موارد دیگر. همه کتاب‌های صوتی برای همه اعضا در دسترس است.
 
از دیگر عناوینی که اسپاتیفای در مجموعه خود منتشر کرده «عصا» اثر جین تومر با خوانش آودرا مکدونالد؛ «آرزوهای بزرگ» چارلز دیکنز با روایت جیمز لنگتون؛ «جین ایر» شارلوت برونته با صدای سارا کومبز؛ «گذر» نلا لارسن با روایت بانی ترپن به چشم می‌خورد.
 
اگرچه این بزرگ‌ترین تلاش اسپاتیفای در زمینه کتاب‌های صوتی تا به امروز است، اولین تلاشش نیست. این شرکت ابتدا با همکاری دنیای جادوگری جی.کی. رولینگ «هری پاتر و سنگ جادو» را به صورت صوتی ارائه کرد. فصول این داستان به صورت هفتگی منتشر می‌شد و افراد معروفی نظیر دنیل ردکلیف، داکوتا فانینگ، کلودیا کیم و دیوید بکهام در آن به عنوان راوی حضور داشتند.
 
به نظر می‌رسد اسپاتیفای در حال جدی شدن درباره کتاب‌های صوتی است. آنها تابستان گذشته مشغول استخدام نیرو برای پر کردن نقش‌های این بخش بودند. مثل هر آزمایشی، در اینجا هم مساله بررسی شنوندگان و اشتیاق آنها برای موارد بیشتر خواهد بود.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها