یکشنبه ۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۲
در سال گذشته 289میلیون کتاب الکترونیک امانت گرفته شد

مردم آمریکا در سال گذشته میلادی بیش از 289میلیون کتاب الکترونیک از کتابخانه قرض گرفتند که نسبت به سال 2019 نزدیک به 40درصد افزایش داشته است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از گودریدر، بر اساس اطلاعات و آمارهای ارائه شده توسط شرکت آمریکایی اوردرایو (Overdrive) سال 2020 پررونق‌ترین سال کتابخانه‌ها در این کشور بوده است که بر اساس این آمارها مردم آمریکا در این سال بیش از 289میلیون کتاب الکترونیک از کتابخانه قرض گرفتند که نسبت به سال 2019 نزدیک به 40درصد افزایش داشته است.
 
شرکت اوردرایو در کشور آمریکا تاسیس شده در سال 1986 میلادی، بزرگترین توزیع‌کننده کتاب‌های الکترونیک و صوتی سال‌ها در جمع‌آوری و ارائه اطلاعات مربوط به بازار کتاب الکترونیک این کشور فعالیت داشته است. یکی از فعالیت‌های اصلی این شرکت ارائه خدمات اطلاعاتی و آماری به ناشران، کتابخانه‌ها، مدارس و خرده‌فروشان کتاب در کشور آمریکا است.
 
به گفته مسئولان شرکت آمریکایی بیشترین علت این افزایش در گرایش به سمت کتاب‌های الکترونیک شیوع ویروس کرونا و قرنطینه است که به گفته کارشناسان این روند افزایشی در سال‌های بعد نیز ادامه خواهد داشت. بیشتر کتابفروشی‌ها در ایام کرونا تعطیل شدند ولی کتابخانه‌ها همچنان به فعالیت خود ادامه داده‌اند. و حتی مردم بیشتر کتاب‌های الکترونیک خود را از طریق کتابخانه‌ها خریداری کرده‌اند.
 
بر اساس این گزارش در سال گذشته میلادی هرچند نسبت فروش کتاب‌های صوتی به کتاب‌های الکترونیککمتر از نصف بوده ولی آمار فروش 138 میلیون نسخه‌ای از کتاب‌های صوتی در سال 2020 حدود 20درصد نسبت به سال گذشته آن افزایش داشته است.
 
آمارهای موجود درباره کتابخانه‌های عمومی موجود در کشورهای دیگر جهان نیز افزایش قابل ملاحظه‌ای در فروش و امانت دادن کتاب‌های الکترونیک قابل توجه است.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها