چهارشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۸
افتتاح مرکز ادبیات کشور تایوان برای تمرکز فعالیت‌های فرهنگی

مرکز ادبیات تایوان در شهر تایپه پایتخت این کشور با حضور وزیر فرهنگ این کشور افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از تایپه تایمز، مرکز ادبیات تایوان در شهر تایپه پایتخت این کشور با حضور وزیر فرهنگ این کشور افتتاح شد. لی‌یونگ‌ته وزیر فرهنگ کشور تایوان در مراسم افتتاحیه این مرکز ادبیات به عنوان اولین مرکز ادبی این کشور حضور یافت. وی گفت: این مرکز در سال‌های گذشته همین کارکرد را داشته ولی در سال‌های گذشته زمینه فعالیت آن وجود نداشت.
 
بر اساس اطلاعات منتشر شده قرار است این مرکز ادبی با همکاری موزه ملی تایوان با اسم مشترک موزه ملی ادبیات تایوان (NMTL) به ارائه خدمات ادبی به مردم بپردازد. این مرکز دارای هفت ساختمان تاریخی در بیش از 900 متر مربع قرار است مکانی برای گردهمایی نویسندگان، ناشران و منتقدان ادبی زبان تایوانی باشد.
 
به گفته وزیر فرهنگ تایوان مرکز ادبیات شهر تایپه در اصل یک نمایشگاه ثابت و دائمی برای فعالیت‌های ادبی و برگزاری رویدادهای فرهنگی مربوط به کتاب خواهد بود. یکی از مکان‌های این مرکز ادبیات باغ شعر است که دارای تزئینات و معماری خاصی برای برگزاری گردهمایی‌های ادبی ساخته شده است.
 
در ساختمان ادبیات تایوان نمایشگاهی نیز برای نمایش آرشیو و کتاب‌های قدیمی این کشور در نظر گرفته شده است. وزیر فرهنگ تایوان در مراسم افتتاح این مرکز ادبیات کشورش اظهار امیدواری کرد این مرکز بتواند فعالیت‌های ادبی تایوان را در یک مرکز متمرکز کند.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها