چهارشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۸
اقتباس سینمایی سازندگان «بازی تاج و تخت» از رمان برنده پولیتزر

سازندگان مجموعه تلویزیونی امریکایی «بازی تاج و تخت» حالا به سراغ ساخت یک اثر اقتباسی از رمان «فراداستان» نوشته ریچارد پاورز، برنده جایزه ادبی پولیتزر 2019 رفته‌اند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از اکتوالیته- دیوید بنیاف و دی‌بی‌اس پس از سال‌ها کار روی وایت‌واکرها و دسیسه‌های خونین سیاسی در سریال پرفروش «تاج و تخت» که برگرفته از پرفروش‌ترین مجموعه داستان‌های فانتزی جرج آر.آر مارتین یعنی ترانه یخ و آتش بود حالا بار دیگر با همکاری نتفلیکس تصمیم گرفته‌اند دوازدهمین رمان ریچارد پاورز با عنوان «فراداستان» را به یک فیلم سینمایی بلند تبدیل کنند. رمانی که در سال 2018 برنده جایزه من‌بوکر و در سال 2019 جایزه پولیتزر را از آن خود کرد.

رید هستینگز، موسس و مدیر عامل اجرایی شرکت نتفلیکس در مصاحبه اخیر خود با روزنامه نیویورک‌تایمز  ضمن تحسین این رمان گفت: «این یک نمونه خیلی خارق‌العاده است که چطور یک داستان خوب می‌تواند تا این اندازه به فهم و درک بالاتر و احساس همدلی بیشتر کمک کند.»

پاورز در رمان زیست‌محیطی «فراداستان» ماجرای ۹ امریکایی را روایت می‌کند که تجربه زندگی منحصر به فردشان با درختان آن‌ها را در کالیفرنیا به هم می‌رساند؛ جایی که یک نوعی از درخت در معرض تخریب و نابودی قرار گرفته است. سرنوشت هرکدام از شخصیت‌های این داستان به راز ارتباط بین درختان مرتبط است.

 به گفته منتقدان این اثر، پاورز در این رمان درخت‌هایی که روز به روز توسط انسان نابود می‌شوند را نشانه گرفته و مرزهای بین انسان و گیاه، اسطوره و علم و شعر و فلسفه را از میان برداشته و نگاه انسان به طبیعت و استفاده ابزاری از آن را تغییر داده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها