دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۶
جوایز ادبی در کشورهای اسپانیا و انگلیس با داستان کوتاه شروع شده است

فعالیت جوایز ادبی در کشورهای اسپانیا و بریتانیا روحیه‌ای تازه به فعالان حوزه ادبیات بخشیده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از پابلیشینگ پرسپکتیو، آغاز سال جدید میلادی با وجود ابهامات و مشکلات احتمالی مربوط به شیوع ویروس کرونا و سایه تهدید بر صنعت نشر و چاپ کتاب فعالیت جوایز ادبی در کشورهای اسپانیا و بریتانیا روحیه‌ای تازه به فعالان حوزه ادبیات بخشیده است. جایزه کتاب کاستا در بریتانیا نامزدهای بخش داستان کوتاه خود را معرفی کرد و حالا قرار است اواخر ژانویه مراسم اعطای جوایز باشد.
 
در کشور اسپانیا نیز جایزه داستان کوتاه ادبیات دسپیرات نیز در شهر مادرید اسامی چهار نامزد نهایی دریافت این جایزه را اعلام کرده است. در شهر لندن نیز جایزه داستان کوتاه شبکه بی‌بی‌سی در سال 2021 جایزه دیگری در حوزه داستان کوتاه است که فعلاً اسامی داورهای خود را اعلام کرده است.
 
جایزه داستان کوتاه کشور اسپانیا امسال اعلام کرده است که قصد دارد به خاطر شرایط کرونایی ارزش جایزه خود را تا 1500یورو افزایش دهد ولی بهترین بخش امسال جایزه مذکور چاپ کتابی از داستان‌های کوتاه راه یافته به مرحله نهایی این جایزه توسط انتشارات دسپیرات خواهد بود.
 
به نظر می‌رسد همین اقدام هرچند کوچک می‌تواند تأثیر بسزایی در رونق بازار کتاب در این کشور باشد. در بریتانیا نیز بخش داستان کوتاه جایزه کاستا آخرین قسمت جوایز خواهند بود که قرار است در مراسم اعطای جوایز در اواخر ژانویه اعلام شود.
 
جایزه داستان کوتاه شبکه بی‌بی‌سی نیز اسامی داوران خود را اعلام کرده است که فیونا موزلی نامزد سال 2017 جایزه ادبی بوکر نیز در بین آنها دیده می‌شود. مسئولان این جایزه در بیانیه‌ای اعلام کردند که امسال با وجود شرایط سخت کرونایی سعی دارند با برگزاری منظم رویدادهای ادبی موجب زنده نگه داشتن داستان در بین مردم شوند.
 
امسال برنده جایزه داستان کوتاه شبکه بی‌بی‌سی 15هزار پوند جایزه نقدی دریافت خواهد کرد و به هر کدام از چهار نامزد نهایی این جایزه حدود 600پوند نیز اعطا می‌شود.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها