یکشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۶
کمک 250هزار دلاری ملیندا گیتس به جایزه مخصوص زنان نویسنده

ملیندا گیتس از اعطای کمک نقدی 250هزار دلاری به جایزه کتاب کارول شیلدز مربوط به آثار داستانی نوشته شده توسط نویسندگان زن خبر داد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از پابلیشینگ پرسپکتیو، ملیندا گیتس از اعطای کمک نقدی 250هزار دلاری به جایزه کتاب کارول شیلدز مربوط به آثار داستانی نوشته شده توسط نویسندگان زن خبر داد. ملیندا فرنچ گیتس همسر بیل گیتس و مدیر سابق برخی از محصولات شرکت مایکروسافت است. وی در سال ۲۰۱۳ از سوی مجلهٔ فوربس بعد از آنگلا مرکل و دیلما روسف به عنوان سومین زن قدرتمند جهان شناخته شد.
 

جایزه کتاب شیلدز به افتخار کارول شیلدز نویسنده آمریکایی-کانادایی اولین بار در سال 2020 افتتاح شد که امسال دومین دوره آن برگزار می‌شود. کارول شیلدز در سال 1995 برنده جایزه پولیتزر برای داستان شده بود. سوزان شوان و جنیس زاورنبی این جایزه را تاسیس کردند که در اولین سال خود به برنده 150هزار دلار کانادا اعطا کرده بود.
 
این جایزه تازه تاسیس اعلام کرده است که نه تنها قصد دارد از نویسندگان زن ساکن دو کشور آمریکا و کانادا حمایت کرده بلکه زمینه‌ای برای رشد استعداد نویسندگان زن فراهم آورد.
 
ملیندا گیتس بعد از اعلام کمک نقدی خود به این جایزه گفت: در طول تاریخ نویسندگان زن بسیار شاخص و افتخارآمیز عمل کردند و کتاب‌های ارزشمندی به جای گذاشتند ولی نسبت به نویسندگان مرد کمتر تقدیر می‌شوند و حالا با این جایزه من قصد دارم به این نویسندگان کمک کنم.
 
گیتس افزود: جایزه کتاب کارول شیلدز برای کتاب‌های داستان یک مرحله و گام هیجان انگیز و امیدوارکننده برای حمایت از نویسندگان زن و ایجاد آینده‌ای است که نویسندگان زن در آن مورد توجه قرار گیرند و استعداد آنها تقدیر شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها