پنجشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۲
چالش کتابخوانی کتابخانه‌های عمومی اروپا و امریکا برای کودکان

برخی از کتابخانه‌های عمومی اروپا و امریکا چالش خواندن 1000 کتاب پیش از شروع مهدکودک را برای کودکان آغاز کرده‌ و خانواده‌های بسیاری با خواندن 1000 کتاب برای فرزندانشان تا پیش از 5 سالگی به این چالش پیوسته‌اند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از روزنامه دیلی هرالد پرس-ممکن است کمی ترسناک و دلهره‌آور باشد؛ اما کارمندان برخی از کتابخانه عمومی در اروپا و امریکا تقریبا اطمینان دارند که‌ کودکان از پس جدیدترین چالش آن‌ها برخواهند آمد. آن‌ها تصمیم گرفته‌اند با ایجاد چالش خواندن 1000 کتاب قبل از مهدکودک پدرو مادرها را به خواندن منظم کتاب برای کودکان با صدای بلند تشویق کنند.

 یکی از کتابداران کتابخانه عمومی لندن در این باره می‌گوید «شاید تصور خواندن 1000 کمی دشوار و غیرقابل تصور به نظر برسد. اما در واقع با خواندن یک کتاب در هر شب برای مدت 3 سال در مجموع 1095 کتاب برای کودکتان خوانده‌اید که معادل خواندن سه کتاب هر شب برای مدت یک سال می‌شود.»

 او در ادامه می‌گوید «هدف ما از انجام این چالش دو سویه است: افزایش مهارت‌های زبانی کودکان و دیگر تبدیل کودکان به کتاب‌خوانان مادام‌العمر و این بسیار مهم است زیرا شما دارید با خواندن کتاب برای کودکانتان بر آینده تحصیلی او تاثیر مثبت می‌گذارید. آن‌ها برای موفق بودن به این مهارت نیاز دارند و مهم‌ترین معیار موفقیت دانش‌آموزان در مدرسه این است که برای آن‌ها در خانه کتاب خوانده شود.»

کتابدار کتابخانه عمومی لندن در ادامه می‌گوید «وقتی برای کودکان داستان‌ها و صداها را تکرار می‌کنید آن‌ها خیلی سریع صداها را یاد می‌گیرند و این روشی خوب برای شروع است و کودکان را با دایره واژگانی بیشتر و مهارت‌های زبانی قوی‌تری برای رفتن به مهدکودک آماده می‌کند. علاوه بر اینکه عادات مثبتی را در دوره‌ای مهم از زندگی کودکان شکل می‌دهد.»

شرکت‌کنندگان در این چالش می‌توانند فهرست دیجیتالی پیشنهادی کتابخانه‌ها و یا هر کتابی که در خانه دارند بخوانند و زمانی که به یک نقطه عطف مشخص برسند یک نشان خاص دریافت خواهند کرد و وقتی هم مطالعه 1000 کتاب را تکمیل کنند گواهی مطالعه 1000 کتاب و و یک کتاب رایگان به آن‌ها تعلق خواهد گرفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها