شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۰
بازنویسی رمان جین آستن برای رده سنی کودکان

انتشارات هودر و استاتن بخشی از زیرمجموعه انتشارات انگلیسی اشت نسخه‌ای جدید از رمان «نورثنگر ابی» را برای کودکان بازنویسی کرده است .

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از لیت‌هاب، جین آستن نویسنده قرن هجدهم و نوزدهم انگلیسی است که آثارش تاثیر گسترده‌ای بر ادبیات غرب گذاشته است. شناخت او از زندگی زنان و مهارتش در نشان دادن ظرائف زندگی او را به یکی از مشهورترین رمان‌نویسان عصر خودش تبدیل کرده ‌است.
 
رمان‌های جین آستن از پرخواننده‌ترین آثار در ادبیات جهان‌اند و حدود دویست سال است که نسل‌های پیاپی با کشش و علاقه روزافزون، رمان‌های او را می‌خوانند. بسیاری از ناشران کشورهای مختلف بارها آثار آستن را ترجمه و تجدید چاپ کرده‌اند ولی اخیراً نسخه جدیدی از آثار آستن منتشر شده است که برای کودکان روایت شده است.
 
انتشارات هودر و استاتن بخشی از زیرمجموعه انتشارات انگلیسی اشت نسخه‌ای جدید از رمان «نورثنگر ابی» را برای کودکان بازنویسی کرده است که حتی در تصاویر کتاب نیز این مسئله را رعایت کرده است. این کتاب توسط استیون باتلر بازنویسی شده است که تصاویر آن را هم اسگلنتین کلومانس کشیده است.
 
نورثنگر ابی در سال ۱۸۱۸ یعنی یک سال پس از مرگ جین آستن منتشر شد، اما طبق مدارکی که در دست است نویسنده نوشتن آن را در سال ۱۷۹۴ شروع کرده بود. قهرمان این رمان کاترین مورلند دختری است پاک و ساده دل که عاشق رمان‌های ترسناک آن زمانه است و خودش را در نقش قهرمان این رمان‌ها می‌بیند. بعد از سفر به یک شهر بزرگ و پر رفت‌وآمد با آدم‌های تازه ای روبه رو می‌شود و تجربه‌هایی را از سر می‌گذراند و به درکی از واقعیت می‌رسد که با دنیای آن رمان‌ها تفاوت دارد.
 
انتشارات اشت پیش از این نسخه‌های دیگری از رمان‌های آستن را برای کودکان بازنویسی کرده بود که در حقیقت این رمان آخرین کتاب از این مجموعه برای کودکان محسوب می‌شود.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها