دوشنبه ۸ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۰
پسر 8 ساله الجزایری رتبه دوم کتابخوانی در دنیا شد

یک پسر 8 ساله اهل الجزایر با خواندن 276 کتاب در مدت کوتاهی به عنوان دومین کودک کتاب‌خوان در دنیا معرفی شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک‌نیوز- سلمان پسر 8 ساله اهل استان شلف در غرب الجزایر است که با تلاش و پشتکار خود موفق شد به یک موفقیت جهانی دست یابد.

او با خواندن 276 کتاب در موضوعات مختلف علمی، رمان و داستان موفق شد ظرف مدت کوتاهی رتبه اول کتاب‌خوانی را بین کشورهای عربی و رتبه دوم را در در سطح بین‌المللی به دست آورد. 

بر اساس خبر روزنامه النهار الجزایر، کمیته مربوطه نظارت بر این رقابت از سلمان درباره کتاب‌هایی که هر هفته می‌خوانده سوال می‌کرده و او را به دقت تحت نظر داشته است.

 ملیکه بن دوده، وزیر فرهنگ و هنر الجزایر با ابراز خوشحالی از موفقیت این کودک الجزایری تاکید کرد که سلمان به هدف بزرگی دست یافته که از خلال آن درس بزرگی به همه ما هم داده است و در ادامه افزود «مطالعه یکی از مهم‌ترین فعالیت‌‌هایی است که باید کودکان را به آن ترغیب کنیم؛ زیرا هم سرگرم‌کننده است و هم محرک فکر و اندیشه؛ علاوه بر این‌که یکی از گام‌های مهم موفقیت در زندگی آینده به شمار می‌آید. کودکانی مانند سلمان در مسیر موفقیت نیاز به تشویق و حمایت مستمر دارند تا بتوانند الگوی موثری برای سایر کودکان در مطالعه که موجب افزایش آگاهی نسل‌های آتی می‌شود باشند.»

او در پایان خطاب به سلمان نوشت «آفرین به تو سلمان! ما به تو افتخار می‌کنیم و منتظر می‌مانیم تا با ‌کمک چشمه جوشان نبوغ و پشتکارت به باقی رویاهایت برسی.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها