شنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۵
تاثیر کرونا بر عادات کتاب‌خوانی مردم جهان در سال 2020

شیوع ویروس کرونا به خصوص در سال 2020 موجب افزایش گرایش مردم به سمت مطالعه کتاب شده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از ایبوک‌فرندلی، آخرین آمارهای منتشر شده مربوط به مطالعه و خرید کتاب در کشورهای مختلف جهان نشان می‌دهد که شیوع ویروس کرونا به خصوص در سال 2020 موجب افزایش گرایش مردم به سمت مطالعه کتاب شده است. آمارها نشان می‌دهد 35درصد از مردم جهان که قبلا کتاب نمی‌خواندند، به خاطر کرونا و قرنطینه به مطالعه کتاب روی آورده‌اند.
 
موسسه تحقیقاتی گلوبال ادیت (GEE) اینفوگرافی‌هایی از میزان مطالعه و خرید کتاب در کشورهای مختلف جهان منتشر کرده است که نشان از تغییر سبک زندگی مردم و بیشتر شدن رابطه آنها با کتاب دارد. بر اساس این اینفوگرافی‌ها مردم در سال 2020 نسبت به سال‌های گذشته بیشتر کتاب می‌خرند که البته سهم کتاب‌های الکترونیک بسیار بیشتر از انواع چاپی بوده است.
 
بر اساس این گزارش سه کشور چین، اسپانیا و ایتالیا به ترتیب با نرخ‌های 44، 42 و 36 درصد رشد کتاب‌خوانی در سال 2020 بیشترین آمارهای کتابخوانی را ثبت کردند. 14درصد از مردم جهانی اعلام کرده‌اند که در دوران کرونا و قرنطینه نسبت به سال گذشته کتاب‌های بیشتری مطالعه کردند.
 
اینفوگرافی‌های منتشر شده نشان می‌دهد که با وجود افزایش فروش کتاب‌های الکترونیک همچنان درآمد ناشران از طریق فروش کتاب‌های چاپی هرچند به خاطر شیوع کرونا کاهش یافته ولی هنوز رقم بالاتری از کتاب‌های الکترونیک و صوتی است.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها