شنبه ۸ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۳
افزایش کمک دولت ایتالیا به ناشران کوچک

بعد از اختصاص بودجه 10 میلیون یوروریی از سوی دولت ایتالیا برای حمایت از صنعت نشر در این کشور، حالا دولت ایتالیا کمک گسترده‌تری را برای ناشران کوچک که از زمان همه‌گیری ویروس کرونا در این کشور آسیب دیده‌اند در نظر گرفته است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از اکتوالیته- دولت ایتالیا پیش از این در تابستان گذشته یک بودجه 10 میلیون یورویی را برای کمک به صنعت نشر این کشور که در اثر همه‌گیری کوید-19 لطمه دیده بود اختصاص داد که مورد استقبال موسسات و انجمن‌های حرفه‌ای وابسته به کتاب  قرار گرفت. حالا  وزیر فرهنگ و توریسم ایتالیا حمایت سخاوتمندانه‌تری را برای گروه گسترده‌تری از فعالان این حوزه در نظر گرفته است.

 پیش از این بسیاری از ناشران واجد شرایط دریافت کمک حمایتی دولت نبوده و در صورت احراز شرایط می‌توانستند تا سقف حداکثر 20 هزار یورو از آن بهره‌مند شوند؛ اما این بار و در دور دوم کمک‌ها، معیارهای توزیع بودجه حمایتی برای ناشران کوچک تغییر کرده که شامل ناشران با درآمد کم‌تر و یا معادل دو میلیون یورو و با بیش از 10 عنوان انتشار کتاب در طول سال و نیز موسساتی با کم‌تر از 50 کارمند که کم‌تر از 10 میلیون یورو درآمد دارند خواهد شد. لازم به ذکر است که این دو گروه مشمول دور اول کمک‌های دولت ایتالیا نمی‌شدند. 

رئیس انجمن ناشران ایتالیا با تایید اقدام وزارت فرهنگ این کشور عنوان کرد «ما  از صمیم قلب از تصمیم دولت برای حمایت گسترده‌تر از ناشران کوچک استقبال می‌کنیم. این یک کمک مهم در یک زمان دشوار است.»

دیه‌گو ویدا، رئیس انجمن ناشران کوچک در این کشور نیز گفت «ناشران کوچک همان‌طور که پیش ازین هم گفته‌ایم بازیگران حیاتی در توسعه فرهنگی در کشور ما هستند و توجه دولت به آن‌ها خبر بسیار مسرت‌بخشی است.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها