شنبه ۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۸
کمپین تامین کتاب برای کودکان و کتابخانه‌ مدارس ایتالیا

اتحادیه ناشران ایتالیا (AIE) امسال برای چندمین بار کمپین تبلیغاتی خود را برای حمایت از کتابخانه مدارس و تامین کتاب برای کودکان را اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از پابلیشینگ پرسپکتیو، اتحادیه ناشران ایتالیا (AIE) امسال برای چندمین بار کمپین تبلیغاتی خود را برای حمایت از کتابخانه مدارس و تامین کتاب برای کودکان را اعلام کرد. امسال پروژه حمایت از کتابخانه مدارس توسط اتحادیه ناشران ایتالیا کمپین «چرا مطالعه می‌کنم» نامگذاری شده است.
 
امسال اتحادیه ناشران ایتالیا با همکاری وزارت فرهنگ و آموزش و اتحادیه کتابخانه‌های این کشور کمپینی تبلیغاتی از 21 تا 29 نوامبر در سراسر  کشور آغاز کرده است و از شهروندان این کشور خواسته است از هر کمکی به کتابخانه مدارس و تامین کتاب برای کودکان دبستانی خودداری نکنند.
 
اتحادیه ناشران ایتالیا با راه‌اندازی وب‌سایتی به نشانی ioleggoperche.it لیستی از کتاب‌های مورد نیاز کتابخانه مدارس تهیه کرده است و از شهروندان ایتالیایی خواسته است برای تامین این کتاب‌ها به این کمپین کمک کنند. کمپین امسال به خاطر شیوع ویروس کرونا به طور کامل دیجیتالی برگزار می‌شود.        
 
ریکاردو فرانکو لویی رئیس اتحادیه ناشران ایتالیا که مسئولیت دیگر او ریاست فدراسیون ناشران اروپایی است، با انتشار بیانیه‌ای خواستار کمک مردم به کتابخانه مدارس شد که در شرایط کرونا با بحران کمبود کتاب روبروست.   
 
طبق آمارهای ارائه شده توسط وزارت فرهنگ ایتالیا که همکاری نزدیکی با اتحادیه ناشران این کشور دارد، در حال حاضر 13هزار مدرسه در ایتالیا در این وب‌سایت ثبت‌نام کرده و خواستار کمک به کتابخانه‌شان هستند.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها