سه‌شنبه ۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۴
با آلیس در سرزمین عجایب وارد دنیای نویسندگی شدم

جویس کارول اوتس نویسندگی را در چهارده سالگی آغاز کرد و این زمانی بود که مادربزرگش به او یک ماشین تحریر هدیه داد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از لیت‌هاب، جویس کارول اوتس نویسنده آمریکایی و فارغ‌التحصیل دانشگاه در رشته زبان انگلیسی خودش می‌گوید اولین بار با دنیای نویسندگی در دوران نوجوانی با آثار نویسندگانی مثل شارلوت برونته، ویلیام فاکنر و ارنست همینگوی آشنا شده است. اوتس، نویسندگی را در چهارده سالگی آغاز کرد و این زمانی بود که مادربزرگش به او یک ماشین تحریر هدیه داد.
 
اوتس در سال 1960 در رشته زبان انگلیسی از دانشگاه سیراکوس فارغ التحصیل شد و پس از آن تحصیلات خود را در دانشگاه های ویسکانسین مدیسون و رایس ادامه داد. او در زمانی که دانشجوی دکترا بود، تصمیم گرفت که نویسنده‌ای تمام وقت شود.
 
آخرین رمان اوتس با عنوان «شب.خواب.مرگ.ستاره‌ها» از انتشارات اکو تابستان امسال وارد بازار شد و به همین مناسبت مجله ادبی لیت‌هاب در سلسله پادکست‌های خود درباره خلاقیت و نویسندگی گفتگویی با این نویسنده آمریکایی انجام اده است. مجله مذکور این گفتگوها را با نویسنده‌های مشهور با هدف آموزش نویسندگی به تازه‌کارها انجام می‌دهد.
 
گفته شده است اولین بار مادربزرگ شما نویسندگی را به شما پیشنهاد کرد. نظرتان چیست؟
مادربزرگ تنها به من کتاب‌های مورد علاقه خودش را پیشنهاد می‌کرد و در حقیقت او بود علاقه نویسندگی را در من بیدار کرد. مادربزرگم یک کتابفروشی بود و هر روز با کتاب‌ها زندگی می‌کرد و سعی می‌کرد علاقه خودش را به من هم منتقل کند.
 
کمی بیشتر درباره این موضوع صحبت کنید. مادربزرگ شما دقیقاً چه تاثیری در نویسندگی‌تان داشت؟
خب، او انسان عجیبی بود. من در رمانی با عنوان «دختر قبرکن» درباره زندگی اسرارآمیز مادربزرگ نوشتم. او از خانواده یهودی بود که در اواخر قرن نوزده به آلمان مهاجرت می‌کنند و در آنجا با مشکلات زیادی روبرو می‌شوند و حتی هویت خودشان را پنهان می‌کنند. حتی پدر و مادرم نیز نمی‌دانستند که مادربزرگ یهودی است. مادربزرگ مهمترین فردی در زندگی من به عنوان نویسنده محسوب می‌شود. او اولین بار داستان آلیس در سرزمین عجایب را به من هدیه داد و در آن موقع من هشت یا نه سال داشتم. و از آن پس زندگی‌ام به کلی تغییر کرد. او بعداً چند کتاب دیگر و یک ماشین تحریر داد که از آن موقع نویسندگی حرفه‌ای شروع شد.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها