پنجشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۱
رمان بعدی فرانزن سه‌گانه‌ای از تاریخ معاصر آمریکا به روایت داستان

رمان جدید جاناتان فرانزن نویسنده مشهور آمریکایی قرار است اولین قسمت از یک سه‌گانه باشد که بخش اول آن در ماه اکتبر سال 2021 وارد بازار خواهد شد

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از پابلیشرزویکلی، جاناتان فرانزن رمان‌نویس آمریکایی وی همچنین برندهٔ جوایزی همچون کمک‌هزینهٔ گوگنهایم و جایزهٔ کتاب ملی شده است. رمان اصلاحات او نیز توانست جایزهٔ بهترین رمان روزنامهٔ نیویورک‌تایمز را از آن خود کند. او از معدود نویسندگان معاصر است که تصویرش روی جلد مجلهٔ تایم چاپ شده است.
 
انتشارات فرار، اشتراوس و ژیرو (اف‌اس‌جی) از انتشار رمان بعدی فرانزن با عنوان «تقاطع‌ها» خبر داده است که به گفته مسئولان این انتشارات قرار است اولین قسمت از یک سه‌گانه باشد که بخش اول آن در ماه اکتبر سال 2021 وارد بازار خواهد شد. آخرین سه‌گانه فرانزن در سال 2015 با عنوان «پیوریتی» منتشر شده بود.
 
انتشارات مذکور (FSG) یک شرکت انتشاراتی آمریکایی است که در ۱۹۴۶ توسط راجر دبلیو. اشتراوس و جان سی. فرار تاسیس شد. اف‌اس‌جی برای کتاب‌های ادبی و نویسندگانش که برنده جوایز بسیاری از جمله جایزه پولیتزر، جایزه صلح نوبل و جایزه صلح نوبل شده‌اند، مشهور است.
 
به گفته این انتشارات ماجرای رمان جدید فرانزن مربوط به یک خانواده متوسط متشکل از سه نسل افراد حاضر در این خانواده است که مربوط به دوران معاصر آمریکا از جنگ ویتنام تا کنون است. جاناتان گالاسی مدیر انتشارات ژیرو می‌گوید نام این مجموعه بر اساس وقایع اتفاق افتاده در رمان انتخاب شده است. وقایعی که مربوط به جریان‌های سیاسی، مذهبی و فکری دوران معاصر آمریکاست.
 
به گفته گالاسی نویسنده در این سه‌گانه رویدادهای معاصر آمریکا را به صورت زنده و داستانی به رشته تحریر درآورده است. فرانزن در این رمان نیز مثل سایر داستان‌های گذشته خود تاریخ معاصر آمریکا را به صورت داستانی برای مردم تعریف می‌کند که جذابیت خاص خودش را دارد.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها