چهارشنبه ۷ آبان ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۱
افزایش تولید کتاب‌های صوتی و الکترونیک در بین ناشران کانادایی

آمارهای بازار کتاب کشور کانادا نشان می‌دهد با شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان ناشران این کشور به سمت تولید کتاب‌های صوتی و الکترونیک روی ‌آورده‌‌اند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از گودایریدر، آمارهای بازار کتاب کشور کانادا نشان می‌دهد با شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان ناشران این کشور به سمت تولید کتاب‌های صوتی و الکترونیک روی ‌آورده‌‌اند. آمارهای سال 2019 می‌گویند نزدیک به 91درصد از ناشران کانادایی کتاب الکترونیک تولید کردند.
 
تحلیل‌گران بازار کتاب کانادا می‌گویند شیوع ویروس کرونا در این کشور و سایر کشورهای جهان علت اصلی گرایش ناشران به سمت تولید کتاب‌های الکترونیک و کتاب‌های صوتی بوده است. آمارهای نشان می‌دهند در سال 2014 تنها 75درصد از ناشران کانادایی کتاب الکترونیک تولید می‌کردند ولی این عدد در سال گذشته به بیش از 90درصد رسیده است.
 
یافته‌های موسسه بازاریابی و تحلیل بازار کتاب بوک‌نت کانادا نشان می‌دهد در سال 2019 هر فرد کانادایی حداقل یک کتاب الکترونیک مطالعه کرده است که نسبت به سال 2018 حدود 11درصد رشد داشته است. آمارهای نشان می‌دهد در دوره بعد از کرونا تعداد فروش کتاب‌های الکترونیک به مراتب از این ارقام بالاتر است که البته هنوز آمارهای دقیقی از آن منتشر نشده است.
 
آمارهای رشد کتاب‌های الکترونیک در حالی روند صعودی دارند که این رشد در مورد کتاب‌های صوتی نیز صدق می‌کند. با گرایش مردم به سمت این کتاب‌ها نزدیک به 63درصد از ناشران در سال گذشته کتاب صوتی تولید کرده و 28درصد از ناشران گفتند که به دلیل هزینه‌های بالای تولید این نوع از کتاب‌ها، علاقه‌ای برای ورود به این حوزه ندارند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها