دوشنبه ۵ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۶
روزنامه دیلی‌میل انگلیس یک کتابفروشی آنلاین افتتاح می‌کند

روزنامه دیلی‌میل و ساندی از پرتیراژترین و پرمخاطب‌ترین روزنامه‌های بریتانیا از تصمیم مشترک خود برای راه‌اندازی یک کتابفروشی آنلاین خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از گودایریدر، روزنامه دیلی‌میل و ساندی از پرتیراژترین و پرمخاطب‌ترین روزنامه‌های بریتانیا از تصمیم مشترک خود برای راه‌اندازی یک کتابفروشی آنلاین خبر دادند. کتابفروشی آنلاین این روزنامه‌های انگلیسی به نوعی واسطه فروش کتاب‌های منتشر شده توسط ناشران این کشور است.
 
راه‌اندازی و اداره کتابفروشی آنلاین توسط روزنامه‌های انگلیسی در این کشور چیز تازه‌ای نیست و پیش از این روزنامه‌های گاردین، تایمز و آرچنت مدیا به این کار فعالیت داشتند. شرکت مونول (Monwell) کار توزیع و تهیه کتاب‌های را برای این روزنامه‌ها انجام می‌دهد.
 
«تینان استانیر» رئیس بخش تجارت الکترونیک روزنامه دیلی‌میل می‌گوید: این روزنامه یکی از پرمخاطب‌ترین جریده‌های کشور بریتانیاست و به همین خاطر تصمیم گرفتیم از این فرصت طلایی برای کمک به ناشران و فراهم کردن زمینه دسترسی راحت‌تر مردم به کتاب استفاده کرده باشیم.
 
به گفته مسئولان روزنامه دیلی‌میل همه مشخصات کتابفروشی آنلاین مذکور قابل رقابت با فروشگاه آمازون است. این طرح در نوع خود بسیار جالب است که روزنامه‌ها بتوانند در یک زمان واحد هم کتاب بفروشند و هم درباره آنها مطلب بنویسند.
 
استانیر می‌گوید در کشورهای آمریکا و کانادا سال‌ها تجربه کتابفروشی و روزنامه‌فروشی به طور همزمان در حال جریان است که نمونه مشهور آن لیست مشهور پرفروش‌های نیویورک تایمز است و حتی نویسندگان سعی می‌کنند از این برند برای تبلیغ کتاب خود استفاده کنند.
 
وی گفت: البته در کشور آمریکا حتی نیویورک تایمز نیز به طور مستقیم کتاب نمی‌فروشد ولی روزنامه دیلی‌میل قصد دارد به طور مستقیم و از طریق فروشگاه آنلاین خود کتاب‌ها را در اختیار مشتری‌هایش قرار دهد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها