شنبه ۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۹
فروش نامه ادگار آلن پو به شهردار فیلادلفیا در حراجی آنلاین

جالب این است که این نامه در زمانی نوشته شده است که نویسنده آمریکایی از فقر شدیدی رنج می‌برده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از لیت‌هاب، نامه دست نوشته ادگار آلن پو به رابرت کونراد شهردار شهر فیلادلفیا در سال 1874 در یک حراجی آنلاین به قیمت 125هزار دلار فروخته شد. جالب این است که این نامه در زمانی نوشته شده است که نویسنده آمریکایی از فقر شدیدی رنج می‌برده است.
 
ادگار آلن پو نویسنده، شاعر، ویراستار و منتقد ادبی اهل آمریکا بود که از او به عنوان پایه‌گذاران جنبش رمانتیک آمریکا یاد می‌شود. داستان‌های پو به خاطر رازآلود و ترسناک بودن مشهور شده‌اند. پو از اولین نویسندگان داستان کوتاه آمریکایی به حساب می‌آید و از او به عنوان مبدع داستان‌های کارآگاهی نیز یاد می‌شود. همچنین از نخستین افرادی بود که از ژانر علمی‌تخیلی استفاده کرد.
 
ادگار آلن پو اولین نویسنده مشهور آمریکایی بود که سعی کرد تنها از راه نویسندگی مخارج زندگی‌اش را تامین کند، که به همین خاطر دچار مشکلات مالی در کار و زندگی‌اش شد. یکی از آثار زیبای او تیمارستان استون‌هیرست است که فیلمی از آن ساخته شده است.
 
نویسنده آمریکایی در این نامه به شهردار فیلادلفیا که رئیس مجله گراهام نیز بود که او در آنجا کار می‌کرد، درخواست 40 دلار کمک مالی کرده بود.


 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها