سه‌شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۸
فروشنده نسخه کمیاب هری‌پاتر: کتاب را برای آموزش زبان انگلیسی خریده بودم

یک نسخه کمیاب از اولین چاپ مجموعه داستان‌های هری پاتر و مدرسه جادوگری به قیمت 60هزار پوند در حراجی هانسونز دربی‌شایر فروخته شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از لدبایبل، یک نسخه کمیاب از اولین چاپ مجموعه داستان‌های هری پاتر و مدرسه جادوگری به قیمت 60هزار پوند در حراجی هانسونز دربی‌شایر فروخته شد.
 
این کتاب تقریبا 21 سال در قفسه کتابخانه یک خانواده انگلیسی دست نخورده مانده بود. این نسخه اولیه از کتاب هری‌پاتر و سنگ جادو توسط شخصی فروخته شده است که می‌گوید بعد از مهاجرت به کشور لوکزامبورگ آن را برای آموزش زبان انگلیسی از طریق دنیای جادوگری به فرزندش خریداری کرده بود.
 
اولین بار کتاب هری‌پاتر و سنگ جادو تنها در 500 جلد در سال 1997 منتشر شده است که تا کنون بسیاری از آنها در حراجی‌های مختلف دنیا به قیمت‌های گزافی فروخته شده است. جیم اسپنسر کارشناس حراجی مذکور می‌گوید امیدوار بودیم کتاب را به قیمت 50هزار پوند بفروشیم ولی مشتری‌ها ظاهرا خیلی به این کتاب‌ها علاقمند هستند.
 
اسپنسر گفت: این بالاترین قیمتی است که برای یک کتاب هری‌پاتر در این حراجی قیمت‌گذاری شده است. به گفته این کارشناس حراجی این چهارمین کتابی است که از مجموعه هری‌پاتر فروخته می‌شود. جالب اینجاست که از 500 نسخه چاپ شده این کتاب 300 جلد آن برای مدارس و کتابخانه‌های عمومی ارسال شده بود.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها