شنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۰
کنفرانس مجازی رئیس اتحادیه ناشران ایتالیا در فرانکفورت /باید به آینده امیدوار بود

ریکاردو فرانکو لویی رئیس اتحادیه ناشران ایتالیا یکی از حاضران مجازی نمایشگاه کتاب فرانکفورت بود که در کنفرانسی مطبوعاتی به صورت آنلاین با حضور خبرنگاران شرکت کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از پابلیشینگ پرسپکتیو، ریکاردو فرانکو لویی رئیس اتحادیه ناشران ایتالیا یکی از حاضران مجازی نمایشگاه کتاب فرانکفورت بود که در کنفرانسی مطبوعاتی به صورت آنلاین با حضور خبرنگاران شرکت کرد. گفتنی است ایتالیا به عنوان مهمان افتخاری نمایشگاه کتاب فرانکفورت در سال 2024 معرفی شده است.
 
رئیس اتحادیه ناشران ایتالیا از کاهش درآمد تقریباً 90درصد از کتابفروشان مستقل در این کشور خبر داد و گفت: از زمان شیوع ویروس کرونا ایتالیا یکی از آسیب‌پذیرترین کشورها در زمینه صنعت و بازار کتاب بوده است. ولی با این وجود هنوز چاپ کتاب در این کشور ادامه دارد و کتابفروشان به آینده امیدوار هستند.
 
لویی که سابقه فعالیت به عنوان نایب رئیس فدراسیون ناشران اروپایی را نیز در کارنامه کاری خود می‌بیند، در این کنفرانس مجازی گفت: در اروپا بسیاری از ناشران با مشکل ویروس کرونا روبرو هستند و به نظر می‌رسد آینده با وجود کرونا مبهم باشد. هیچ کس نمی‌داند چه اتفاقی خواهد افتاد ولی این مسئله مشخص است که بالاخره باید راهی برای خروج از بحران و رکود وجود داشته باشد.
 
وی اظهار امیدواری کرد بازار کتاب ایتالیا و دیگر کشورها نسبت به این مشکل انعطاف‌پذیر باشد و بتواند راهکارها و راه‌حل‌های خاص خود را برای خروج از بحران پیدا کند. صنعت نشر کتاب خسارت زیادی از بحران پاندمیک دیده است ولی این پایان راه نیست چون همیشه راهی برای خروج از بحران‌ها وجود دارد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها