سه‌شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۸
ساخت اثر سینمایی از نمایش‌‌نامه چاپ‌نشده ویلیام فاکنر

نمایش‌نامه متعلق به ویلیام فاکنر بعد از 80 سال از انباری واقع در منطقه بورلی هیلز کالیفرنیا کشف شده است که گفته می‌شود به زودی توسط هالیوود ساخته خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از تلگراف، نمایش‌نامه متعلق به ویلیام فاکنر بعد از 80 سال از انباری واقع در منطقه بورلی هیلز کالیفرنیا کشف شده است که گفته می‌شود به زودی توسط هالیوود ساخته خواهد شد. این نمایش‌نامه قرار است تبدیل به یک فیلم سینمایی شود.
 
ویلیام کاتبرت فاکنر رمان‌نویس آمریکایی و برنده جایزه نوبل ادبیات بود. فاکنر در سبک‌های گوناگون شامل رمان، داستان کوتاه، نمایشنامه، شعر و مقاله صاحب اثر است. شهرت او عمدتا به خاطر رمان‌ها و داستان‌های کوتاهش است که بسیاری از آن‌ها در شهر خیالی یوکناپاتافا اتفاق می‌افتد.
 
«کارل رولیسون» استاد دانشگاه و نویسنده بیوگرافی فاکنر نام این نمایش‌نامه را «پرواز فرشته» اعلام کرده است که گفته می‌شود از هم‌اکنون پروژه ساخت اثری سینمایی یا تلویزیونی بر اساس آن کلید خورده است. فاکنر در این نمایش‌نامه ماجرای قاتلی را روایت می‌کند که سعی می‌کند به واسطه یک عضو هیئت منصفه به نام «ورا مورگان» بی‌گناهی خود را ثابت کند.
 
پرفسور رولسیون می‌گوید: در صورتی که اثری سینمایی از این نمایش‌نامه ساخته شود باید نقش اصلی به کیت بلانشت داده شود چون شخصیت اصلی داستان یعنی عضو هیئت منصفه بسیار به شخصیت بلانشت نزدیک است.
 
علاوه بر این نمایش‌نامه 94صفحه‌‌ای چند قلم از اشیاء و لوازم شخصی فاکنر نیز کشف شده است که قرار است به زودی به نمایش درآید.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها