چهارشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۱
کتاب مقام سابق سیا علیه ترامپ/به جای خارج در خانه دنبال دشمن باشیم

جان برنان مقام سابق سازمان جاسوسی آمریکا، سیا در کتابی به شدت به ترامپ و دولت وقت آمریکا حمله کرده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از ان‌پی‌آر، جان برنان مقام سابق سازمان جاسوسی آمریکا، سیا در کتابی با عنوان «مبارزه من با دشمنان آمریکا، در خانه و خارج» به شدت به ترامپ و دولت وقت آمریکا حمله کرده و نوشته است که ما باید به جای دنبال کردن تهدیدها در خارج در جستجوی پیدا کردن راه‌حلی برای مبارزه با آن در داخل و خانه باشیم. برنان از همان ابتدای ورود ترامپ به کاخ سفید در سال 2017 از مقام خود استعفا کرده بود.
 
جان برنان در کتابش درباره استعفایش نیز نوشته است که به خاطر اینکه نمی‌توانسته ترامپ و حتی صحبت کردن با او را تحمل کند، از مقام خود کناره‌گیری کرده است. از آن زمان برنان بارها در اظهارنظرهایش در شبکه‌های اجتماعی و مصاحبه‌های تلویزیونی علیه ترامپ صحبت کرده است.
 
برنان در کتاب خود به سیاست‌های آمریکا بعد از یازدهم سپتامبر در لشگرکشی به کشورهای خارجی نوشته است که ما باید به جای تهدیدهای خارجی به دنبال آن در داخل باشیم. در کتابش کوتاه درباره مایک پومپئو جانشین خودش در سیا نیز نوشته است و می‌گوید هیچ انتظاری غیر از وفاداری این شخص به ترامپ نباید داشته باشیم. او حتی برای نشان دادن وفاداری خود به ترامپ من را به جشن کریسمس سازمان نیز دعوت نکرد.
 
این مقام سابق آمریکایی حدود 30 سال عمر خود را در سازمان سیا گذاشته است و از یک کارمند ساده تا مقام ارشد این سازمان در آن کار کرده است ولی اعتقاد دارد در دوره ترامپ باید به جای جاسوسی از کشورهای خارجی مراقب دشمنان داخلی باشیم.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها