چهارشنبه ۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۳
اظهار تاسف از نابرابری دستمزد بین نویسندگان سیاه و سفید بریتانیا

طبق اسناد به دست آمده فاش شده است که تفاوت دستمزد نویسندگان سفید و سیاه در بین ناشران انگلیسی فاحش است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از گاردین، طبق آخرین آمار منتشر شده در کشور بریتانیا جمعیت نویسندگان رنگین‌پوست حوزه کتاب‌های کودک و نوجوان در این کشور در دو سال گذشته حدود دوبرابر شده است. طبق این آمار در حال حاضر نویسندگان این قشر 20درصد کل نویسندگان بریتانیا را تشکیل می‌دهند.
 
تحقیقات و آمارهای منتشر شده از سوی دانشگاه لندن به سرپرستی «ملانی رامدارشان» استاد این دانشگاه نشان می‌دهد تعداد نویسندگان رنگین‌پوست در این کشور نسبت به دو سال پیش دوبرابر شده است درحالیکه این رقم در سال 2017 تنها 7درصد از جمعیت نویسندگان را شامل می‌شد.
 
بعد از مرگ جرج فلوید شهروند سیاه‌پوست آمریکایی توسط پلیس فدرال آمریکا جریانی برای دفاع از حقوق سیاه‌پوستان در کشورهای غربی شروع شده است. مبارزه با نژادپرستی در بین نویسندگان موجب تولید کتاب‌های بیشتری با این موضوع برای کودکان و نوجوانان شده است.
 
بسیاری از نویسندگان رنگین‌پوست انگلیس مثل کندی کورلی از انتشار این آمار اظهار امیدواری می‌کنند. کورلی در اظهارنظری گفته است که او از این مسئله احساس افتخار می کند که نویسندگان رنگین‌پوست در حال افزایش هستند.
 
به گفته استاد دانشگاه لندن اعلام نام نویسندگان سیاه‌پوست در میان نامزدهای نهایی جوایز معتبر کاستا و مدال کارنگی نشان از به گوش رسیدن صدای این جمعیت از نویسندگان دارد. آمارهای این استاد دانشگاه در کنفرانس کتابفروشان کتاب‌های کودک در لندن اعلام شد در این کنفرانس از موفقیت نویسندگان سیاه‌پوست تقدیر شد.
 
البته رامدارشان در ادامه صحبت‌هایش از این مسئله نیز اظهار تاسف کرد که هنوز ناشران انگلیسی نویسندگان سفید پوست را به همکاران رنگین‌پوستشان ترجیح می دهند. وی می‌گوید تعداد نویسندگان رنگین‌پوست در حالی افزایش می‌یابد که هنوز چاپ کتاب‌هایشان از سوی ناشران معتبر انگلیسی نا امیدکننده است.
 
وی گفت: آمارها متاسفانه نابرابری در دریافت دستمزدها بین نویسندگان سفید و سیاه را نیز نشان می‌دهند. طبق اسناد به دست آمده فاش شده است که تفاوت دستمزد نویسندگان سفید و سیاه در بین ناشران انگلیسی فاحش است.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها