سه‌شنبه ۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۱
کتاب‌هایی زیر آفتاب برای همه/کوتاه درباره بزرگترین کتابفروشی بدون سقف جهان

ایده افتتاح بزرگترین کتابفروشی بدون سقف جهان در ایالت کالیفرنیا تنها با یک ایده ساده آقای ریچارد بارتینسدیل در شهر اوجای واقع در ایالت کالیفرنیا آمریکا اتفاق افتاد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) ایده افتتاح بزرگترین کتابفروشی بدون سقف جهان در ایالت کالیفرنیا تنها با یک ایده ساده آقای ریچارد بارتینسدیل در شهر اوجای واقع در ایالت کالیفرنیا آمریکا اتفاق افتاد.
 
کتابفروشی بارت (Bart’s Books) زمانی کار خود را آغاز کرد که صاحب آن متوجه شد که تعداد زیادی کتاب در خانه دارد که اکثر آنها را خوانده است و می‌خواهد با دیگران به اشتراک گذارد. او تعدادی قفسه کتاب ساخت و آنها را بیرون از منزل قرار داد و مردم  را به ایستادن و نگاه کردن و انداختن پول در قوطی‌های قهوه که در قفسه ها گذاشته بود، تشویق می‌کرد.
 
شروع این ایده در سال 1964 بود و حالا کتابفروشی بارت به عنوان بزرگترین کتابفروشی بدون سقف جهان با شعار کتاب‌هایی زیر آفتاب برای همه دارای مجموعه‌ای بیش از 13هزار جلد کتاب نو و دست دوم است و علاوه بر این به سمبل شهر برای جذب جهانگردان تبدیل شده است.
 
در محوطه و اطراف قفسه‌های کتاب، میز و صندلی‌هایی زیر سایه‌بان مخصوص تهیه شده است تا عابران و هر کسی که از آنجا عبور می‌کند ساعتی به خواندن کتاب مشغول شود. 
 







 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها