پنجشنبه ۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۱
خیابان زیرزمینی شهر تایپه؛ تجمع کتاب‌دوستان و هنردوستان

در شهر تایپه پایتخت کشور تایوان خیابانی زیرزمینی وجود دارد که ویژگی منحصر به فردی دارد که شاید در هیچ جای دنیا وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) ، در شهر تایپه پایتخت کشور تایوان خیابانی زیرزمینی وجود دارد که ویژگی منحصر به  فردی دارد که شاید در هیچ جای دنیا وجود ندارد. در این خیابان زیرزمینی که در واقع یک زیرگذر طولانی در مرکز شهر تایپه است فروشگاه‌های متعددی به عرضه کتاب اختصاص داده شده است.
 
خیابان اسلیت (Eslite R79 Store) در شهر تایپه به شهر زیرزمینی کتاب  زونگشان (Zhongshan)  در این کشور مشهور است که بزرگترین بازار کتاب در این کشور محسوب می‌شود. در این خیابان زیرزمینی که به نوعی به شبکه مترو شهر متصل است، همه فروشگاه‌ها کتاب می‌فروشند و جالب اینجاست که اکثر آنها به صورت شبانه‌روزی فعالیت می‌کنند.
 
در این خیابان زیرزمینی که محصولات دیگر مثل صفحات موسیقی و تجهیزات الکترونیک هم در آن به چشم می‌خورد فضایی برای مطالعه علاقمندان به کتاب در نهایت آرامش و سکوت فراهم شده است. بیشتر کتاب‌های عرضه شده در این فروشگاه‌ها به زبان چینی و انگلیسی هستند.  

در فضای دیگری از این خیابان زیرزمینی که در شهر به مترومال یا فروشگاه مترو نیز شهرت دارد، امکانی برای هنرمندان جوان در نظر گرفته شده تا آثار هنری خود را به صورت رایگان به نمایش بگذارند. در واقع این فروشگاه زیرزمینی نوعی پاتوق فرهنگی شهر است که محل تجمع کتاب‌دوستان و هنردوستان است. 








 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها