سه‌شنبه ۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۸
حکم دادگاه ایالتی نیویورک علیه سایت‌های دانلود کتاب الکترونیک

انتشارات آموزشی آمریکا پیش از این دادخواستی علیه این سایت‌های اینترنتی به دادگاه فدرال ایالت نیویورک ارائه کرده بودند و خواستار پیگرد قانونی سایت‌های دانلود کتاب الکترونیک شده بودند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از نیوزوایر، گروه اجرایی ناشران آموزشی (EPEG) متشکل از انتشارات معتبری مثل کنگیگ، الزاویر، مک‌میلان، مک‌گراهیل و پیرسون توانستند حکمی علیه 63 وب‌سایت غیرقانونی ارائه کننده کتاب‌های الکترونیک کسب کنند که طبق آن قرار است با این وب‌سایت‌ها برخورد قانونی شود.
 
انتشارات آموزشی آمریکا پیش از این دادخواستی علیه این سایت‌های اینترنتی به دادگاه فدرال ایالت نیویورک ارائه کرده بودند و خواستار پیگرد قانونی سایت‌های دانلود کتاب الکترونیک شده بودند. در این دادخواست گفته شده بود که این سایت‌ها با استفاده از ابزارهای مایکروسافت و گوگل کتاب‌های علمی آموزشی را به صورت غیرقانونی در اختیار کاربران‌شان قرار می‌دادند.
 
در دادخواست ناشران آموزشی آمریکا که ماه گذشته تسلیم دادگاه ایالتی نیویورک شده بود، اعلام شده بود که باید قانونی جامع برای استفاده از مطالب کتاب‌های علمی آموزشی تدوین شود که در مورد کتابخانه‌های عمومی نیز اجرا شود.
 
این دادخواست سومین دعوای قضایی ناشران آموزشی آمریکا علیه سایت‌های ارائه کننده کتاب‌های الکترونیک است. اولین دادخواست ناشران EPEG در ماه نوامبر سال 2019 تسلیم دادگاه نیویورک شده بود. در دادخواست فعلی مثل دو دادخواست گذشته ناشران به دادگاه گفتند که وب‌سایت‌های مذکور با پرداخت مبالغی به شرکت گوگل به کاربرانشان اجازه می‌دادند تا به کتاب‌های منتشر شده توسط این ناشران دسترسی داشته باشند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها