شنبه ۲۹ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۹
برنده گنکور 2020 از پنجره معرفی خواهد شد

امسال آکادمی گنکور برای احترام به رعایت فاصله اجتماعی نام برنده گنکور 2020 را از بالکن رستوران دورانت در پاریس معرفی خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از لیورابدو-امسال آکادمی گنکور به سبب بحران سلامتی، نام برنده گنکور 2020 را از بالکن رستوران دورانت در پاریس معرفی خواهند کرد  و خبرنگاران و علاقه‌مندان نیز می‌توانند در خیابان مقابل همین رستوران در جریان اخبار مهم‌ترین رویداد ادبی فرانسه قرار بگیرند.

امسال برخلاف سال‌های گذشته هیچ ازدحامی در رستوران دورانت در پاریس که طبق روال هر سال اعضای هیئت داوری جایزه گنکور برای اعلام نام برنده دور هم جمع می‌شدند نخواهد شد و آکادمی گنکور که اکنون ریاست آن را دیدیه دکوئن بر عهده دارد روز 10 نوامبر، جانشین ژان پل دوبوا، برنده گنکور 2019 را از پنجره رستوران معروف پاریسی معرفی خواهد کرد.

فرانسوا روسینو، نماینده عمومی این جایزه روز گذشته به لیورابدو گفت که این تصمیم به منظور احترام به حفظ فاصله اجتماعی گرفته شده و نیز یک سیستم صوتی برای پوشش فضای رسانه‌ای خارج از رستوران نصب خواهد شد و عکاسان و خبرنگاران از خیابان گیون، مقابل پنجره رستوران می‌توانند به صورت زنده اخبار لحظه به لحظه این جایزه را دنبال کنند.

 او گفت که همه امور و جزئیات دیگر مربوط به این جایزه بین رستوران و اعضای آکادمی در حال بحث و بررسی است.

اعضای ده‌نفره آکادمی گنکور نیز برای حفظ تمام پروتکل‌های جدید بهداشتی برای اولین بار ناهار پیش از معرفی برنده گنکور را در سالن دیگری غیر از سالن گنکور که فضای کوچکی داشت میل خواهند کرد. هنوز هیئت داوری جایزه رنودو تصمیمی برای چگونگی اعلام نام برنده امسال که هرسال با جایزه گنکور و در همان روز و ساعت و مکان معرفی می‌شد نگرفته‌اند.

جایزه «گنکور» اولین‌بار در سال ۱۹۰۳ از سوی ژول و ادمون گنکور راه‌اندازی شد. اگرچه برنده این جایزه تنها مبلغی ناچیز معادل ۱۰ یورو دریافت می‌کند، اما جایزه غیررسمی «گنکور» که فروش بالای رمان برنده را برای نویسنده‌اش به ارمغان می‌آورد، بسیار باارزش‌تر از جایزه اصلی است. 

از برندگان سرشناس این جایزه می‌توان از «مارسل پروست» در سال ۱۹۲۹، سیمون دوبووار در سال ۱۹۵۴ و «پاتریک مودیانو»، برنده نوبل ادبیات سال ۲۰۱۴ نام برد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها