دوشنبه ۲۴ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۱
 انتشار کتاب‌های سه‌بعدی ضحاک ماردوش در فرانسه

اخیرا نسخه جدید از داستان افسانه‌ای ضحاک ماردوش، اثر فردوسی به صورت کتاب‌های متحرک و سه بعدی (پاپ‌آپ) در فرانسه منتشر شده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از اکتوالیته- انتشارات فرانسوی Les Rêveurs در فرانسه با همکاری  پلتفرم دیجیتال ایزنئو که در راستای ارائه کتاب‌های کمیک و رمان‌های گرافیکی دیجیتال فعالیت می‌کند داستان افسانه‌ای ضحاک ماردوش، برگرفته از شاهنامه فردوسی را به صورت کتاب‌های پاپ‌آپ(سه‌بعدی) و در حدود 2500 نسخه به زیر چاپ برده است.

مدیر انتشارات  Les Rêveurs خاطرنشان کرد که برای اولین بار یک داستان از شاهنامه-قصه افسانه‌ای پادشاه قدیم ایران که توسط شاعر بزرگ ایرانی، فردوسی سروده شده-  در این کتاب متحرک حیرت‌انگیز با طراحی ماهرانه و منحصر به فرد جان تازه گرفته است.

او در ادامه افزود که کتاب شاهنامه پیش از این از سوی همین انتشارات در سال 2017 منتشر شده بود که با استقبال خوبی مواجه شد و همه نسخه‌های آن به فروش رسید. حالا کتاب‌های متحرک این داستان شگفت‌انگیز را در نسخه جدید به علاقه‌مندان به شاهکار فردوسی در فرانسه پیشنهاد می‌دهیم.

پیش از این انتشارات امریکایی فانتاگرافیک که نسخه انگلیسی پاپ‌آپ داستان ضحاک را در سال 2018 منتشر کرده بود موفق شد همه 10 هزار نسخه منتشر شده از این کتاب را در امریکا به فروش برساند.

داستان ضحاک پنجمین داستان پادشاهان و یکی از داستان‌های بی‌شمار در شاهنامه فردوسی است. ضحاک پس از کشتن پدرش جمشید بر تخت می‌نشیند و به مدت هزار سال پادشاه ایران می‌شود. ابلیس دستیار ضحاک، دو بوسه بر دوش ضحاک می‌دهد و دو مار از جای بوسه‌ها بیرون می‌جهد. پس از این واقعه ابلیس نسخه‌ای تجویز می‌کند که باید هر روز مغز دو جوان را خوراک مارها سازد تا گزندی به او نرسد. کاوه به عنوان قهرمان مردمی وارد افسانه می‌شود و با پشتیبانی مردم پادشاهی او سرنگون می‌شود.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محسن ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۶
    پدر ضحاک مرداس بود نه جمشید.ضحاک(اژیده هاک)اول به وسوسه ابلیس (مرداس) پدرش رو کشت. و بعد به ایران حمله کرد و جمشید رو که فاری شده بود.پیدا کرد و کشت و هزار سال بر ایران فرمانروایی کرد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها