چهارشنبه ۲۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۳
پروانه‌ها حرف می‌زنند

پروانه‌ها یکی از محبوب‌ترین حشرات جهان هستند. وندی ویلیامز در کتاب «زبان پروانه‌ها» تلاش می‌کند از شگفتی این موجودات و نقشی که در زندگی انسان دارند، بگوید.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از bookauthority، وندی ویلیامز به کاوش در زندگی یکی از مقاوم‌ترین موجودات جهان، یعنی پروانه‌ها می‌پردازد. ویلیامز در کتاب «زبان پروانه‌ها» تلاش کرده است نقشی که این موجودات در اکوسیستم و زندگی انسان‌ها بازی می‌کنند را روشن سازد.
 
پروانه‌ها یکی از محبوب‌ترین حشرات جهان هستند. از باغ پروانه‌ها گرفته تا نمایشگاه‌های باغ وحش. آن‌ها یکی از معدود حشراتی هستند که ما را ترغیب کرده‌اند آن‌ها را به زندگی خود راه دهیم. امروز ما سوالاتی را از خود می‌پرسیم اینکه چه چیزی ما را به سمت این موجودات سوق داده است؟ و زندگی آن‌ها واقعاً چگونه است؟
 

 
در واقع این اثر که تصاویر زیبایی از پروانه‌ها را هم منعکس کرده است، نقش مهمی که این حشرات در جهان ما بازی می‌کنند را آشکار می‌کند. نویسنده که روزنامه‌نگار علمی نیویورک تایمز هم هست، می‌کوشد زندگی درونی پروانه‌ها را نشان دهد.

ویلیامز خوانندگان را به زیستگاه‌ پروانه‌ها در سرتاسر کره زمین می‌برد و ما را نه تنها با گونه‌های مختلف آشنا می‌کند، بلکه به دانشمندانی هم که زندگی خود را وقف مطالعه این حشرات کرده‌اند را معرفی می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها