سه‌شنبه ۱۸ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۷
همکاری ناشران ایتالیایی با نمایشگاه کتاب مسکو

سی‌وسومین نمایشگاه کتاب بین‌المللی مسکو امسال به دو صورت فیزیکی و مجازی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از پابلیشینگ پرسپکتیو، سال گذشته نمایشگاه کتاب کودک بولونیا ایتالیا اولین حضور و همکاری‌اش را با نمایشگاه بین‌المللی کتاب مسکو تجربه کرد و حالا امسال نیز در نمایشگاه مسکو که از ششم سپتامبر شروع شده است، نمایشگاه ایتالیایی به صورت مجازی در مسکو حضور خواهد داشت. سی‌وسومین نمایشگاه کتاب بین‌المللی مسکو امسال به دو صورت فیزیکی و مجازی برگزار می‌شود.
 
مسئولان نمایشگاه کتاب مسکو اعلام کرده‌اند امسال بازدیدکنندگان نمایشگاه کتاب مسکو تنها با داشتن ماسک می‌توانند در بخش‌های مختلف نمایشگاه حاضر شوند ولی مسئولان نمایشگاه ایتالیایی گفته‌اند تنها حاضرند در بخش دیجیتال نمایشگاه حاضر شوند.
 
برگزارکنندگان نمایشگاه مسکو می‌گویند همکاری با نمایشگاه کتاب کودک بولونیا در سال گذشته فرصت خوبی برای رشد صنعت کتاب‌های کودک در این کشور بوده است و به خاطر همین امسال نیز از مسئولان ایتالیایی برای حضور در این نمایشگاه دعوت شده است. قرار است نمایشگاه کتاب کودک مسکو در سال 2021 نیز با همکاری و شرکت مستقیم ناشران ایتالیایی برگزار شود.
 
«النا پاسولی» مدیر نمایشگاه کتاب کودک بولونیا از حضور ناشران کتاب‌های کودک به صورت مجازی در نمایشگاه کتاب مسکو خبر داده است و می‌گوید حضور آنلاین ناشران ایتالیایی در نمایشگاه روسی زمینه‌ای فراهم خواهد آورد تا سال آینده به طور قوی در نمایشگاه کتاب کودک مسکو حضور داشته باشیم. وی گفت: امسال بیشتر کتاب‌های داستان از سوی ناشران ایتالیایی در نمایشگاه حاضر می‌شوند ولی سال آینده کتاب‌های آموزشی نیز شرکت داده خواهند شد.
 
مسئولان نمایشگاه کتاب مسکو اعلام کرده‌اند که سال آینده در نمایشگاه کتاب‌های کودک این شهر قرار است کنگره جهانی کتاب کودک تحت عنوان دفتر بین‌المللی کتاب برای نسل جوان (IBBY) نیز شرکت کنند. این دفتر یک سازمان غیردولتی مستقر در شهر بازل سوئیس است که در سطح جهانی امکاناتی برای دسترسی کودکان و نوجوانان به کتاب فراهم می‌کند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها