دوشنبه ۱۰ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۸
روزانه‌های یک رمان‌نویس تازه‌کار/گروه فیس‌بوکی نویسندگان بریتانیایی

گروهی از نویسندگان تازه‌کار و به اصطلاح کتاب اولی کشور بریتانیا برای معرفی آثار خود و به اشتراک‌گذاری داستان‌های خود فستیوالی آنلاین برگزار کردند .

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از بوکسلر، گروهی از نویسندگان تازه‌کار و به اصطلاح کتاب اولی کشور بریتانیا برای معرفی آثار خود و به اشتراک‌گذاری داستان‌های خود فستیوالی آنلاین برگزار کردند و از مردم کشور خواستند آثارشان را در فضای مجازی دنبال کنند. آنها نام فستیوال آنلاین خود را «روزانه‌های یک رمان‌نویس تازه‌کار» گذاشته و قصد دارند داستان‌های خود را با مردم به اشتراگ بگذارند.
 
بر اساس این گزارش در فستیوال آنلاین این نویسندگان تازه‌کار که با همکاری جایزه کتاب کالدونیا قرار است از ماه سپتامبر اجرا شود، چهارشنبه هر هفته برنامه‌ای آنلاین از طریق شبکه‌های اجتماعی ترتیب داده شده است که هر آن شش نویسنده به ترتیب درباره داستان‌ها و آثار و حتی زندگی شخصی خود صحبت خواهند کرد.
 
این گروه به رهبری «اما کریستی» هدفشان از راه‌اندازی این فستیوال و برنامه هفتگی ایجاد فضایی برای خوانندگان داستان‌ و رمان است تا با زندگی شخصی نویسندگان نیز آشنا شوند. کریستی که امسال اولین رمانش با عنوان «دختر خاموش» را سوم سپتامبر منتشر خواهد کرد، هدفش را از راه‌اندازی این فستیوال فیس‌بوکی الهام از شرایط جدید زندگی مردم جهان عنوان می‌کند.
 
کریستی می‌گوید سبک زندگی مردم بعد از شیوع ویروس کرونا تغییر کرده است و مردم بیشتر در خانه هستند و باید از داستان‌های جدید اطلاع پیدا کنند. در بین نویسندگان تازه‌کار استعدادهای بسیاری وجود دارند که باید آثار خود را به دیگران معرفی کنند.
 
وی گفت: هدف اصلی از راه‌اندازی چنین فستیوالی ایجاد انگیزه برای نویسندگان جوان و نوجوانی است که هنوز آثاری از خود منتشر نکرده‌اند. آنها با خواندن سرگذشت و داستان‌ نویسندگان کتاب اولی در کشور می‌توانند به آینده خود امیدوار شوند.
 
بنیاد جایزه رمان کالدونیا یکی از جوایز معتبر ادبی در شمال بریتانیا حامی اصلی این نویسندگان تازه‌کار است. مسئولان این جایزه اعتقاد دارند این فستیوال فرصت ارزشمندی برای گفتگوی بین نویسندگان و مخاطبان فراهم خواهد آورد. از نویسندگان حاضر در این گروه آنلاین می‌توان به «فیلیپا ایست» نویسنده کتاب دروغ‌های کوچک سفید و نامزد اتحادیه نویسندگان داستان‌های جنایی بریتانیا اشاره کرد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها