سه‌شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۹
پروژه کتابخانه سیار تایلندی در کشور مالزی

دولت تایلند اخیراً پروژه‌ای برای معرفی و تبلیغ فرهنگ و ادبیات کشورش برای مردم مالزی راه‌اندازی کرده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از استار، دولت تایلند اخیراً پروژه‌ای برای معرفی و تبلیغ فرهنگ و ادبیات کشورش برای مردم مالزی راه‌اندازی کرده است که این برنامه با استقبال مسئولان دولت مالزی روبرو شده است.
 
دفتر فرهنگی و اقتصادی دولت تایپه (Teco) در کشور مالزی با همکاری مرکز فرهنگی هان (Han) وابسته به شهرداری کوالالامپور پایتخت مالزی پروژه‌‌های مشترک فرهنگی بسیاری آغاز کرده‌اند که یکی از آخرین آنها ایجاد کتاب‌خانه‌های سیار برای عرضه کتاب‌های تایلندی در سطح شهرهای مالزی است.
 
در اولین نمونه از این کتابخانه‌ها که تحت برنامه‌ای موسوم به «همه با هم کتاب بخوانیم» کامیونی طراحی شده است که در سطح شهر کوالالامپور به عرضه کتاب‌های چاپ شده در کشور تایلند می‌پردازد. «نورهشام احمد» شهردار کوالالامپور این طرح را افتتاح کرد و اظهار امیدواری کرد این طرح بتواند موجب تعمیق فرهنگی بین دو کشور شود.
 
مالزی در سال 2020 از سوی سازمان ملل به عنوان پایتخت کتاب تعیین شده است و مالزی نیز تا پایان سال برنامه‌های فرهنگی بسیاری تدارک دیده است. قرار است کتابخانه سیار تا چهارم سپتامبر هر روز در مدارس و دانشگاه‌ها و همچنین در معابر و خیابان‌ها به فروش و عرضه کتاب‌های تایلندی بپردازد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها