سه‌شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۲
ثبت‌نام از ناشران برای شرکت در جایزه کتاب‌های اقتباسی نمایشگاه فرانکفورت

برنامه جایزه کتاب‌های اقتباسی نمایشگاه کتاب فرانکفورت که هر سال با عنوان جایزه فیلم نمایشگاه فرانکفورت برگزار می‌شود، ثبت‌نام از شرکت‌کنندگان را آغاز کرده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از پابلیشینگ پرسپکتیو، برنامه جایزه کتاب‌های اقتباسی نمایشگاه کتاب فرانکفورت که هر سال با عنوان جایزه فیلم نمایشگاه فرانکفورت برگزار می‌شود، ثبت‌نام از شرکت‌کنندگان را آغاز کرده است. مسئولان نمایشگاه فرانکفورت امکانی برای ثبت اسامی کتاب‌ها توسط ناشران را در سه حوزه فراهم کردند.
 
هر سال نمایشگاه کتاب فرانکفورت جایزه کتاب‌های اقتباسی را در سه حوزه برگزار می‌کند که شامل کتاب‌های مصور، بهترین کتاب بین‌الملل و بهتری کتاب اقتباسی کودکان و نوجوانان است. نمایشگاه فرانکفورت امسال دوباره این جایزه را با همکاری گروه ناشران بین‌المللی موتوون (MGIP) برگزار می‌کند.
 
کتاب  «توهم بزرگ» انتشارات اسلوارت از کشور اسلوواکی سال گذشته توانست برنده جایزه بهترین کتاب مصور اقتباسی را از نمایشگاه کتاب فرانکفورت دریافت کند. در رشته بهترین کتاب بین‌الملل نیز کتاب «اسب‌های دزدی» از انتشارات پفرد کشور نروژ توانست برنده شود. و کتاب «تابستان غیرعادی من با تس» از انتشارات والتز کشور نروژ توانست جایزه بخش کتاب کودک نمایشگاه را کسب کند.
 
مسئولان نمایشگاه کتاب فرانکفورت فرم‌‌های خاصی در سایت این نمایشگاه برای ثبت‌نام از ناشران و شرکت‌های فیلم‌سازی ارائه کردند تا بتوانند اطلاعات کتاب‌های خود را در آن درج کنند. در مورد کتاب‌های مصور اعلام شده است که باید یک کپی دیجیتال از  5 تا 10 صفحه کتاب مذکور برای ارزیابی کیفیت تصاویر و خلاصه‌ای از متن کتاب به مسئولان ارائه شود.
 
امسال ناشران آلمان و غیرآلمانی تنها مجاز هستند کتاب‌های منتشر شده بین تاریخ اول آگوست سال 2019 تا زمان کنونی را به نمایشگاه ارائه کنند. نمایشگاه کتاب فرانکفورت امسال در دو نسخه دیجیتالی و فیزیکی قرار است از 14 اکتبر به مدت چهار روز برگزار شود.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها