جمعه ۱۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۰
انتشارات هری‌پاتر امتیاز کتاب دالایی‌لاما را گرفت

انتشارات بلومسبری صاحب امتیاز کتاب‌های هری‌پاتر توانسته رقبای انگلیسی خود را کنار زده و امتیاز چاپ کتاب جدید دالایی لاما رهبر بوداییان تبت را کسب کند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از بوکسلر، انتشارات بلومسبری صاحب امتیاز کتاب‌های هری‌پاتر توانسته رقبای انگلیسی خود را کنار زده و امتیاز چاپ کتاب جدید دالایی لاما رهبر بوداییان تبت را کسب کند.
 
«جیم مارتین» ویراستار ارشد انتشارات بلومسبری عنوان این کتاب را «تنها خانه ما» اعلام کرده است که تنها جلد این کتاب در اختیار رسانه‌ها قرار داده شده است. امتیاز چاپ این کتاب در آمریکا و کانادا را انتشارات هارپرکالینز گرفته است.
 
رهبر بوداییان تبت در این کتاب از رهبران سیاسی جهان خواسته است که تغییرات آب و هوایی در کره زمین را جدی بگیرند و در تصمیم‌گیری‌های خود این مسئله را نادیده نگیرند. وی اعتقاد دارد همه مردم جهان باید برای حفاظت از محیط زیست و کره زمین تلاش کنند تا کره خاکی جای بهتری برای زندگی آیندگان شود.
 
دالایی‌لاما لقبی است که به رهبر بوداییان تبت داده می‌شود که در حال حاضر این لقب در اختیار «تنزین گیاتسو» قرار دارد. انتشارات انگلیسی می‌گوید نوامبر سال جاری کتابی از دالایی لاما منتشر می‌کند که درباره محیط زیست صحبت شده است.
 
هفته‌نامه تایم در آخرین فهرست مربوط به بانفوذترین زنان و مردان جهان، دالایی لاما را در مقام اول این لیست معرفی کرده بود. در سال 1989 دالایی‌لاما جایزه صلح نوبل به خاطر تلاش برای استقلال کشورش کسب کرد. کتاب جدید رهبر بوداییان توسط یک خبرنگار آلمانی به فرانس آلت به این زبان ترجمه شده و قرار است در بازار کتاب آلمان نیز منتشر شود.


 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها