سه‌شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۰
قرآن در اندونزی جز کتاب‌های محبوب دوران قرنطینه

آمارهای جدید نشان می‌دهد که مردم مالزی نسبت به دیگر کشورهای آسیای جنوبی کم‌ترین علاقه‌مندی به کتاب را در دوران قرنطینه از خود نشان داده‌ و قرآن در اندونزی جز کتاب‌های محبوب این روزها بوده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از. روجک دیلی- قرنطینه در سراسر جهان که تا حدودی به منع رفت‌و آمد منجر شده ثابت کرد که می‌تواند زمان خوب و مناسبی برای روی آوردن به مطالعه باشد؛ با این‌حال تحقیقات وبسایت جستجوگر آیپرایس اخیرا نشان داد که مالزیایی‌ها نسبت به دیگر کشورهای آسیای جنوبی کم‌ترین میزان علاقه‌مندی را به کتاب در دوران قرنطینه نشان‌داده‌اند.

این تحقیق نشان داد که علاقه مردم آسیایی جنوبی به کتاب تا 42 درصد در دوران قرنطینه کاهش یافته که کم‌ترین میزان آن متعلق به مردم کشور مالزی بوده و افراد علاقه‌مند به مطالعه در این کشورها نیز کتاب‌های مربوط به ادبیات (به ویژه مجموعه هری پاتر) موسیقی و کتاب‌های مربوط به پزشکی را برای خواندن در این روزها انتخاب کرده‌اند.

موسسه آماری آیپرایس بر این عقیده است که علاقه کم مالزیایی‌ها به کتاب بیانگر این امر نیست که آن‌ها کتاب  نمی‌خوانند بلکه احتمالا گزینه‌های دیگری را مانند کتاب‌های الکترونیک و یا اپلیکیشن‌های دیگر را برای خواندن مطالب مختلف رایگان و آنلاین در این مدت در نظر گرفته‌اند.

 آمارهای دیگر حاکی از این است که بیشتر افراد در ویتنام‌، سنگاپور و هنگ‌کنگ کتاب‌های رنگ‌آمیزی را خواسته و جستجو کرده‌اند. این موسسه معتقد است که روی آوردن به چنین کتاب‌هایی را می‌توان فرمی از هنر درمانی برای حفظ روحیه و مشغول نگاه داشتن خود در این روزهای چالش‌برانگیز تعبیر کرد.

در اندونزی نیز تعطیلی موقت بزرگ‌ترین کتابفروشی این کشور با نام گرامدیا والدین بسیاری را به خرید آنلاین کتاب‌ برای مشغول نگاه داشتن کودکانشان وادار کرده است.

این تحقیق همچنین نشان داد که قرآن جز کتاب‌هایی بوده که در روزهای قرنطینه در اندونزی بیشتر از دیگر کتاب‌ها جستجو و خوانده شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها