شنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۶
بودجه 10میلیونی دولت ایتالیا برای ناشران کوچک

بودجه کمکی دولت برای ناشران کوچک نقطه امیدبخشی برای شروع دوباره کتابفروشی در این کشور در عصر کروناست.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از پابلیشینگ پرسپکتیو، اتحادیه ناشران ایتالیا (AIE) از اختصاص بودجه‌ای معادل 10 میلیون یورو برای کمک به ناشران مستقل و کوچک این کشور استقبال کرد و گفت در وضعیت شیوع کرونا مبارزه ناشران برای حیات ادامه دارد و در این میان کتابفروشی‌ها و ناشران کوچک‌تر بیشتر به کمک‌های دولتی نیاز دارند.
 
«ریکاردو فرانکو لویی» رئیس اتحادیه ناشران ایتالیا در پیامی به دولت این کشور و وزارت فرهنگ گفته است که چنین کمکی در شرایط قرنطینه و شیوع ویروس برای ناشران و کتابفروشان کوچک حیاتی بود و ادامه این کمک‌ها روحیه عاملان صنعت چاپ کتاب را هم افزایش می‌دهد.
 
طبق آمارهای اعلام شده از کشورهای اروپایی به طور متوسط 30درصد کاهش فروش کتاب در بسیاری از کشورهای اتحادیه اروپا از جمله ایتالیا دیده می‌شود. اقتصاد ایتالیا با کاهش 12درصدی در معاملات اقتصادی نسبت به کاهش 10درصدی آلمان وضعیت بدتری نسبت به همسایه‌های خود دارد و دولت بودجه‌های مختلفی برای بخش‌های مختلف درنظر گرفته است.
 
لویی در پیام خود آورده است: بودجه کمکی دولت برای ناشران کوچک نقطه امیدبخشی برای شروع دوباره کتابفروشی در این کشور در عصر کروناست. وی گفت: در این روزها که اکثر کتابفروشان با چالش تعطیلی روبرو هستند، چنین کمک‌های دولتی می‌تواند نقطه قوت برای ادامه کار باشد.
 
«داریو فرانچسینی» وزیر فرهنگ و توریسم ایتالیا از کمک دولت به بخش‌های دیگر فرهنگی ادبی این کشور از جمله کتابخانه‌ها نیز خبر داد. طبق اعلام دولت ایتالیا قرار است معافیت‌های مالیاتی نیز برای کتابفروشی‌ها و ناشران کوچک نیز در نظر گرفته شود.
 
بر اساس آمارهای ارائه شده توسط اتحادیه ناشران طبق نظرسنجی از ناشران و کتابفروشان معلوم شده است که بعد از چند ماه تعطیلی هنوز بسیاری از آنها قادر به احیای فروش سابق خود نیستند. طبق آمارها از هر 10 کتابفروش ایتالیایی هشت نفر آنها می‌گویند که در وضعیت خطرناکی قرار دارند و معلوم نیست بتوانند تا پایان سال 2020 دوام بیاورند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها