جمعه ۱۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۸
اعتراض نمادین کتابفروش سیار ایالت میلواکی آمریکا

یک کتابفروش اهل ایالت میلواکی اعتراض خود را به طور جالبی به نژادپرستی بیان می‌کند. کتابفروشی سیار او آثار فاخری از نویسندگان رنگین‌پوست و مهاجر ساکن آمریکا را به همه نقاط این ایالت می‌برد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از فاکس‌ناو، از زمان قتل جرج فلوید شهروند سیاه‌پوست اهل مینیاپولیس آمریکا به دست یک افسر پلیس این شهر میلیون‌ها نفر در تمام ایالت‌های آمریکا علیه نژادپرستی تظاهرات کردند و هنوز آتش خشم مردم آمریکا خاموش نشده است. در این بین یک کتابفروش اهل ایالت میلواکی اعتراض خود را به طور جالبی به نژادپرستی بیان می‌کند.
 
این کتابفروش زن سیاه‌پوست در ایالت میلواکی آمریکا با ساخت یک کتابخانه سیار پشت دوچرخه خود کتاب‌های نوشته شده توسط نویسندگان سیاه‌پوست را در تمام محله‌های این ایالت توزیع می‌کند. کتابفروشی سیار او آثار فاخری از نویسندگان رنگین‌پوست و مهاجر ساکن آمریکا را به همه نقاط این ایالت می‌برد.
 
«ستونیا وستون‌روی» اعتقاد دارد این روش اعتراض موثرترین نوع تظاهرات علیه نژادپرستی محسوب می‌شود چون یک کتاب خوب می‌تواند اطلاعات و دانش را به مردم هدیه کند و آنها از جهل نژادپرستی خارج کند. او نام کتابفروشی‌اش را دوچرخه کتابی نامگذاری کرده و از طریق آن سعی در معرفی آثار نویسندگان سیاه‌پوست به تمام اقشار جامعه آمریکا دارد.
 
در بین تمام ‌کتاب‌هایی که وستون برای مشتری‌های تقریباً ثابت خود می‌برد همیشه کتاب‌هایی از مارتین لوترکینگ رهبر جنبش معترضان سیاه پوست آمریکا وجود دارد. او احترام خاصی برای کینگ قائل است و می‌گوید اصرار و اراده او بود که سیاه‌پوستان را از فضای نژادپرست آمریکایی نجات داد.





برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها