پنجشنبه ۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۰
نمایشگاه کتاب هاوایی نیز دیجیتالی برگزار می‌شود

آخرین نمایشگاه کتابی که به فضای مجازی رفته است در ایالت هاوایی آمریکا بود که هر سال با حضور ناشران و کتابخانه‌های این شهر برگزار می‌شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از نیوزناو، نمایشگاه‌های کتاب در بسیاری از نقاط جهان به خاطر شیوع ویروس کرونا لغو شده و اکثر آنها در فضای مجازی برگزار شده است. امسال تنها مسئولان نمایشگاه کتاب فرانکفورت قرار است به صورت محدود نمایشگاه کتاب این شهر را به صورت فیزیکی برگزار کنند. البته مسئولان آلمانی نسخه‌ای دیجیتال نیز از نمایشگاه کتاب خود برگزار خواهند کرد.
 
آخرین نمایشگاه کتابی که به فضای مجازی رفته است در ایالت هاوایی آمریکا بود که هر سال با حضور ناشران و کتابخانه‌های این شهر برگزار می‌شد. نمایشگاه کتاب هاوایی در اصل فروشگاه‌ کتاب بود که هر سال با حضور کتابخانه‌های محلی و کتابفروشی‌ها برگزار می‌شد.
 
دوستان کتابخانه در هاوایی نام موسسه غیردولتی است که هر سال این نمایشگاه با حضور کتاب‌های نو و دست دوم برگزار می‌شود. این نمایشگاه سال گذشته حدود 18هزار عنوان در 70 حوزه را برای نمایش عرضه کرده بود.
 
امسال این موسسه خیریه و غیردولتی که انجمنی از کتابفروشان و کتابخانه‌های ایالت هاوایی محسوب می‌شود، قرار است کتاب‌های خود را به صورت مجازی عرضه کند. این موسسه می‌گوید امسال به خاطر ویروس کرونا برگزاری چنین تجمعی خطرناک است و قرار است امسال 51 کتابخانه محلی برای برگزاری چنین نمایشگاه مجازی شرکت داشته باشند.
 
در سال‌های گذشته نمایشگاه یا فروشگاه بزرگ کتاب هاوایی در سالن‌های سرپوشیده ورزشی در مدارس یا مکان‌های متعلق به شهرداری برگزار می‌شد. در این فروشگاه هر سال علاوه بر کتاب محصولات فرهنگی دیگری مرتبط با ناشران و کتابخانه‌ها عرضه می‌شود.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها