یکشنبه ۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۲
نمایشگاهی بر مبنای پلت‌فرم‌ها

چهارم ماه می نمایشگاه مجازی کتاب کودک بلونیا برگزار شد. مدیران این نمایشگاه معتقد بودند؛ وظیفه خود می‌دانستیم که نقش خود را به عنوان بزرگترین بازار محتوای کودک در جهان ایفا کنیم. در واقع پلت‌فرم‌هایی برای تبادل حق کپی‌رایت و اخذ مجوزها راه‌اندازی شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از پابلیشر ویکلی، با توجه به اینکه اغلب نمایشگاه‌های کتاب بعد از شیوع ویروس کرونا یک به یک تعطیل شدند اما بلونیا هم‌پای برخی دیگر از نمایشگاه‌ها، به شکل مجازی به برپایی روال هرساله خود پرداخت.
 
جان مالینوفسکی بنیانگذار شرکت Pub Match  معتقد است؛ با لغو نمایشگاه‌های کتاب و شیوع کووید نوزده برای ادامه تجارت کتاب و خرید و فروش حق کپی‌رایت نیاز به ایجاد راه‌های جدید و خلاقانه وجود داشت که در بلونیا به تحقق پیوست.

با وجود به تعویق انداختن و پس از آن لغو نمایشگاه‌های فیزیکی کتاب، مقامات بولونیا مصمم شدند تا برای ناشران کودک راه‌کار جدیدی ارائه دهند. النا پاسولی، مدیر این نمایشگاه در این‌باره معتقد است؛ ما وظیفه خود می‌دانستیم که نقش خود را به عنوان بزرگترین بازار محتوای کودک در جهان ایفا کنیم. با وجود لغو برگزاری فیزیکی این نمایشگاه، ما همچنان موقعیت‌های تجاری خود را پیشنهاد و صنایع خلاق خود را ایجاد کردیم.
 
به دنبال لغو شدن نمایشگاه کتاب کودک بلونیا مدیران این نمایشگاه به ابتکار عمل دیجیتالی دست زدند و در چهارم ماه می این ابتکار راه‌اندازی شد که  شامل یک نمایشگاه کتاب مجازی همراه با تمام امکانات قبلی بود. در واقع  نمایشگاه مجازی کتاب کودک بلونیا، پلت‌فرم‌هایی را برای تبادل حق کپی‌رایت و اخذ مجوزها راه‌اندازی کرده بود.
 
این پلت‌فرم‌ها برای ناشران و غرفه‌دارانی که ثبت‌نام شده بودند به صورت رایگان مورد استفاده قرار داده می‌شد و هر یک از شرکت‌کنندگان داشبورد منحصربه فرد خود را داشت که به آن‌ها اجازه می‌داد برنامه‌ها و جلسات خود را  برگزار کنند.  همچنین می‌توانستند کاتالوگ‌های مجازی داشته باشند و نمونه‌ای از پی دی اف کتاب‌ها را ارائه دهند.
 
علاوه بر پلت‌فرم خرید و فروش و  حق کپی‌رایت نمایشگاه مجازی کتاب بلونیا محتوای گسترده‌ای را در وب‌سایت خود از جمله برگزاری وبینارها، انتشار مصاحبه و اخبار بارگزاری کرده بود و بازدیدکنندگانی که از پیش ثبت نام کرده بودند هم می‌توانستند فهرست کتاب‌های  2019 و 2020 را به صورت الکترونیکی دریافت کنند.
 
همچنین سازمان‌های همکار  ابتکارهای جدید دیجیتالی  را در یک فضای آنلاین ارائه دادند. مدیران این سازمان‌ها معتقدند؛ ایجاد بازار تجاری مجازی به معنای جایگزینی برای نمایشگاه فیزیکی کتاب نیست. منظور ما این است که با این چالش روبرو شویم و راه‌های جدیدی را برای گسترش رویداد نمایشگاه جهانی کتاب کودک بلونیا کشف کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها